حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ اولین سفارش تراشه های ۲ نانومتری را دریافت کرد

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

سامسونگ به توافق مهمی با کمپانی PFN رسیده است. این شرکت ژاپنی تصمیم گرفته ساخت تراشه های ۲ نانومتری خود را از TSMC به سامسونگ واگذار کند. توافق بین این دو کمپانی، موضوع مهمی است. در حال حاضر تراشه هایی با فرآیند ۳ نانومتری در حال تولید هستند و اولین مراحل سوئیچ به فرآیند ساخت ۲ نانومتری انجام شده است.

کمپانی PFN ساخت تراشه های ۲ نانومتری خود را به سامسونگ واگذار کرد

کمپانی Preferred Networks، یکی از شرکت های شناخته شده در زمینه هوش مصنوعی است. هم اکنون، این شرکت با توافقی که با سامسونگ داشته، در حال آماده شدن برای رونمایی از اولین تراشه های ۲ نانومتری هوش مصنوعی است. هنوز تکنیک به کار گرفته شده در چیپست های ۲ نانومتری سامسونگ مشخص نیست. اما می‌دانیم که این غول فناوری کره جنوبی هر سال بیشتر و بیشتر خود را بهبود می‌بخشد. مشخص نیست که چرا PFN تصمیم گرفته تا ساخت تراشه های جدید خود را به سامسونگ واگذار کند. شاید سامسونگ پیشنهاد قیمت ارزان‌تری را نسبت به TSMC داده است.

همان‌طور که Gizmochina در گزارش جدید خود اشاره می‌کند، تراشه های سامسونگ معمولاً از نظر عملکرد و کارایی از TSMC عقب‌تر است. این شرکت تلاش خواهد کرد تا تکنیک ۲ نانومتری GAA (Gate-All-Around) را با موفقیت پیاده سازی کند و به نتیجه مطلوب برسد. همچنین، انتظار داریم که چیپست های اگزینوس به کارگرفته شده در تلفن های هوشمند این شرکت، پیشرفت های بیشتری داشته باشند. احتمالا عملکرد Exynos 2500، پیشرفت خوبی نسبت به نسل قبل دارد. گفته می‌شود که اگزینوس ۲۵۰۰، همانند نسل قبل دارای پردازنده مرکزی ۱۰ هسته‌ای خواهد بود. شایعه شده است که سامسونگ برای شاخت این تراشه به سراغ هسته Cortex-X5 خواهد رفت.

احتمال تاخیر در عرضه تراشه ۲ نانومتری TSMC و عقب‌ماندن از سامسونگ

نظر شما چیست؟ آیا ممکن است چیپست های ۲ نانومتری ساخته شده توسط سامسونگ، عملکرد بهتری نسبت به نمونه های مشابه ساخته شده توسط TSMC داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی