حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه گرافیکی پلی استیشن ۶ احتمالا همچنان ساخت AMD خواهد بود

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | پلی‌استیشن، سونی، شایعات

ما در ابتدای سال ۲۰۲۴ هستیم. تاریخ احتمال عرضه PS6 سونی زودتر از ۲۰۲۷ نخواهد بود و حتی صحبت‌هایی درباره عرضه در سال ۲۰۲۸ وجود دارد. شایعه فاصله ۳ تا ۴ ساله تا رونمایی این محصول زیاد به نظر برسد اما توسعه محصولات مهم و کلیدی معمولا سال‌ها جلوتر در دست انجام است. طبیعتا Play Station 6 سونی هم از این قاعده مستثنی نیست. به تازگی در گزارشی غیررسمی می‌شنویم که تراشه گرافیکی پلی استیشن ۶ احتمالا همچنان ساخت AMD خواهد بود.

تراشه گرافیکی پلی استیشن ۶

یک گزارش غیررسمی جدید ادعا می‌کند که سونی به تصمیم خود برای استفاده از APU برند AMD در سخت‌افزار پلی‌استیشن آینده خود ادامه خواهد داد.

در هنگام طراحی پلی استیشن ۵، سونی با چندین تامین‌کننده برای این تراشه، از جمله NVIDIA مذاکره کرد. اما این شرکت در نهایت با AMD به توافق رسید و با آن همکاری کرد تا یک APU سفارشی برای پلی استیشن 5 و براساس معماری RDNA 2 تولید کند.

طبق این گزارش جدید، سونی تصمیم گرفته که دوباره هم از AMD برای کنسول نسل بعدی خود استفاده کند. در حقیقت گفته می‌شود سونی فقط AMD را در نظر دارد.

اگر شایعه درست باشد، سونی احتمالا از نتایج تراشه AMD برای پلی‌استیشن 5 راضی است. آنقدر که به نظر می‌رسد دلیلی برای در نظر گرفتن چیز دیگری وجود ندارد.

پلی استیشن 6 هم اکنون در حال توسعه است

به گفته RedGamingTech، نه تنها پلی استیشن 6 برای APU خود به AMD پایبند خواهد بود، بلکه این محصول در حال حاضر “در حال توسعه” هم هست. طبق گزارش‌ها، سونی در حال مذاکره با استودیوهای بازی‌سازی در مورد این کنسول است.

دلیل این امر آن است که سونی در حال جمع‌آوری اطلاعات از استودیوهاست تا بداند آنها از سخت‌افزار و عملکرد کنسول چه می‌خواهند و چه انتظاری دارند. علاوه بر این، گفته می‌شود که زمان معرفی احتمالی پلی‌استیشن 6 حدود سال 2028 خواهد بود.

شاید به نظر خیلی دور برسد اما این خیلی هم دور از چرخه انتشار کنسول‌های سونی نیست. اگر به یاد داشته باشید، کنسول پلی استیشن ۴ اواسط نوامبر سال ۲۰۱۳ رونمایی شد. پلی استیشن ۵ هم ۷ سال بعد و اواخر نوامبر سال ۲۰۲۰ توسط این کمپانی ژاپنی معرفی گشت.

پلی استیشن ۵

پلی استیشن

بدیهی است که هیچ چیزی در مورد زمان عرضه پلی استیشن 6 در سال 2028 توسط سونی تایید نشده و همه این تاریخ‌های احتمالی ممکن است تغییر کند. با این حال فعلا یک بازه ۸ ساله بین عرضه پلی استیشن ۵ و ۶ تصور می‌شود.

به گفته Wccftech، دلیل خوبی برای این ۱ سال اضافی وجود دارد. سونی می‌خواهد مطمئن شود که پلی استیشن 6 بهترین کنسول نسل خود خواهد بود و هیچ مشکلی با صرف زمان لازم برای تحقق آن ندارد.

جالب اینجاست که RedGamingTech می گوید به دلیل این زمان‌بندی، او معتقد است که مایکروسافت ابتدا Xbox نسل بعدی خود را عرضه خواهد کرد. او همچنین به طور خلاصه اشاره می‌کند که ایکس باکس در حال بررسی یک کنسول دستی است.

پلی استیشن ۵

پلی استیشن ۵

تمرکز سونی در توسعه Play Station 6 روی ردیابی پرتو و ردیابی مسیر خواهد بود

گفته می‌شود که برنامه‌های سونی برای تبدیل پلی‌استیشن به قوی‌ترین کنسول نسل خود شامل برخی ارتقاءهای بزرگ برای عملکرد گرافیکی است. در همین جهت این شرکت تمرکز زیادی روی ردیابی مسیر و ردیابی پرتو برای پلی استیشن 6 گذاشته است.

البته این قابلیت‌ها در تمام بازی‌ها وجود ندارد. اما در بازی‌های خاصی استودیوهای توسعه‌دهنده می‌توانند از فناوری ردیابی مسیر و ردیابی پرتو استفاده زیادی کنند.

برای تصور اینکه خروجی کار ممکن است چگونه به نظر برسد، باید به نحوه استفاده Cyberpunk 2077 از این فناوری‌ها نگاه کرد. به لطف این فناوری‌ها تاکید زیادی بر کیفیت انعکاس وجود دارد و چیزهایی مانند پنجره‌ها و آب دارای انعکاس بسیار دقیق هستند. اگرچه این در حال حاضر فقط در رایانه های شخصی رده بالا امکان پذیر است. اما اگر سونی قصد دارد این فناوری‌ها را در پلی‌استیشن 6 پیاده‌سازی کند، بازی‌های کنسولی بسیار بهتر از همیشه به نظر می‌رسند.

نظر شما چیست؟ منتظر پلی استیشن ۶ هستید؟ چه انتظاری از آن دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)