حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پوشش بیرونی هدست اپل ویژن پرو واقعا پلاستیکی است؟ ویدئو تست مقاومت

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، تست، تماشا کنید

ظاهر هدست اپل ویژن پرو به شکلی بود که همه فکر می‌کردند لایه بیرونی آن کاملا از شیشه ساخته شده است. حتی در تست سقوط اپل ویژن پرو دیدیم که شکست اما به شکلی خاصی که کل پنل به‌یکدیگر پیوسته بود و این پوشش بیرونی خرد نشد. حالا JRE به تست مقاومت این محصول رفته و موضوع جالبی را به ما می‌گوید. اینکه آیا واقعا پوشش بیرونی هدست اپل ویژن پرو پلاستیکی است؟

جنس پوشش بیرونی هدست اپل ویژن پرو چیست؟

بدون شک هدست Vision Pro اپل یکی از پیشرفته‌ترین محصولاتی است که این برند تاکنون تولید کرده است. با وجود بی‌نظیر بودن مهندسی آن اما نمی‌توان گفت که این نقص خواهد بود.

در تست مقاومت و کالبدشکافی که توسط JRE انجام شده است، در ابتدا می‌بینیم که پوشش بیرون هدست اپل ویژن پرو در سطح ۳ مقیاس مقاومت Mohs خراشیده می‌شود. خراشیدگی‌های عمیق‌تر در سطح ۴ رخ می‌دهد. حتی سطح ۲ علائم اندکی از خود به جای می‌گذارد اما خراشیدگی محسوب نمی‌شود.

به این ترتیب پس باید پوشش بیرونی Vision Pro از پلاستیک ساخته شده باشد، اما اینطور است؟

بیاید این ویدئو را با هم ببینیم:

پس از پایان ویدئو می‌بینیم که این پوشش بیرونی در حقیقت شیشه لمینیت شده است. مثلا چیزی مشابه با شیشه‌های جلویی خودرو که لایه‌ای از پلاستیک را درون خود دارند تا در صورت شکستن، خرد نشده و به سرنشین آسیب نرساند.

با این حال اپل تصمیم گرفته لایه پلاستیکی را روی سطح شیشه به کار ببرد. به این ترتیب سطح بیرونی به همین سادگی خراشیده می‌شود. در نتیجه پوشش بیرونی اپل ویژن پرو لزوما پلاستیک نیست اما مقاومت شیشه را هم ندارد.

همچنین لنزهای داخلی اپل ویژن پرو پلاستیکی هستند. در نتیجه شما نباید آن را با دستمال‌های کاغذی تمیز کنید، چرا که به مرور مات خواهد شد.

نگاهی دوباره به برد هدست Vision Pro اپل نیز می‌تواند جالب باشد. تراشه‌های اپل M2 و R1 را به ترتیب از راست به چپ تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

در نهایت و طبیعتا باید بدانید که بند نگه‌دارنده این هدست از جنس پارچه بوده و اگر آتش نزدیک آن باشد، می‌سوزد! همچنین رابط هدست ویژن پرو با باتری بیرونی آن پورت لایتنینگ دارد، هر چند که پورت شارژ آن USB C باشد. به نظر می‌رسد که اپل مثل یک کودک علاقه‌مند به لجبازی و دهن‌کجی به همه دنیا است!

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این تصمیم اپل برای شما جذاب است؟ هزینه تعمیر پوشش بیرونی این هدست واقعا گران قیمت است و اگر گارانتی ویژه اپل را نداشته باشید به قیمت یک آیفون ۱۵ برای شما تمام خواهد شد، چیزی که به این راحتی خراشیده می‌شود!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)