حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سقوط هدست ویژن پرو اپل را تماشا کنید و سورپرایز شوید!

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، تست، تماشا کنید، مقاومت

هدست اپل ویژن پرو واقعا یک گجت گران‌قیمت است. هر چقدر هم درباره فناوری‌های داخلی آن صحبت کنیم اما باز هم عدد پایه ۳۵۰۰ دلاری که تا ۵۰۰۰ دلار هم می‌تواند بالا برود، عدد زیادی است. در نتیجه شاید یکی از ترس‌های کاربران آن را بتوان در مقاومت و کیفیت ساخت این هدست گران‌قیمت دید. به لطف یک کاربر کنجکاو و سخاوتمند حالا می‌توانیم تست سقوط هدست ویژن پرو اپل را تماشا کنیم و سورپرایز شویم!

تست سقوط هدست ویژن پرو اپل

هدست اپل ویژن پرو از ترکیب شیشه و آلومینیوم ساخته شده است. همین موضوع باعث وزن زیاد آن می‌شود که اگر با وزن باتری با هم محسابه گردد، حدود ۱ کیلوگرم می‌شود. هر چند باتری در جیب شما قرار می‌گیرد اما وزن مجموعه این هدست این مقدار است.

پرسش اصلی این است که آیا این انتخاب مواد برای ساخت هدست Apple Vision Pro به جا و عاقلانه بوده است؟ آیا نقطه ضعفی در کیفیت ساخت این محصول وجود دارد یا خیر؟

بیاید با هم ویدئو تست سقوط هدست اپل ویژن پرو را ببینیم:

ابتدا باید بدانید که اگر نگران هستید هنگام پوشیدن این هدست، بنا به هر دلیل به مانعی مثل دیوار یا غیره برخورد کنید؛ نباید نگران باشید. چرا که اگر در حالت VR باشید و به مانعی نزدیک شوید این هدست به حالت AR تغییر پیدا می‌کند و بیرون را می‌بینید.

همچنین در برخوردهای عادی با دیوار تست شده در این ویدئو می‌بینیم که فقط خط و خش روی شیشه می‌افتد و نمی‌شکند.

نقاط ضعف کیفیت ساخت اپل ویژن پرو

پس از چند بار سقوط، مشکل عجیبی در کیفیت ساخت این هدست ۳۵۰۰ دلاری اپل دیده می‌شود. بلندگوی سمت راست از کار افتاده است. همچنین روی دسته راست و بعدا چپ، شکافی دیده می‌شود.

به نظر می‌رسد که نقطه ضعف طراحی اپل ویژن پرو در این بخش است. همچنین محافظ نور نیز که به صورت مغناطیسی به هدست وصل می‌شود تحمل وزن آن را ندارد. یعنی اگر بخواهید هدست را از آن بگیرید، جدا شده و هدست به زمین می‌خورد. نکته عجیبی نیست اما باید آن را به یاد داشته باشید

در چند بار تست سقوط روی فرش و کف‌پوش چوبی خانه، مقاومت خیلی خوبی نشان داد تا زمانی که به ارتفاع حدود ۳ متری رسید و پس از چندبار سقوط، هدست اپل ویژن پرو شکست.

طبیعتا بیشتر کاربرد این محصول در خانه یا محیط بسته است. اما اگر روی سطح دیگری تست شود، شاید نتیجه متفاوت و شکننده‌تر باشد، شاید.

پس از شکستن شیشه جلویی اما نکته جالبی وجود دارد، اینکه حتی این شیشه محافظ می‌تواند بشکند و برداشته شود اما عملکرد هدست اپل ویژن پرو بدون مشکل ادامه داشته باشد!

البته دیگر از این مرحله به بعد هدست تست نشد و مشخص نیست این بخش پلاستیکی رویی چقدر مقاومت دارد.

در کل می‌توان گفت که نگرانی چندانی درباره شیشه بزرگی جلویی دستگاه وجود ندارد، حداقل درباره این تست. با این حال موضوع بلندگوها به نظر می‌رسد جدی باشد.

نظر شما درباره کیفیت ساخت هدست اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)