حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین آپدیت AI Core برای پیکسل ۸ پرو گوگل عرضه شد

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، گوگل، هوش مصنوعی

حدودا ۲ ماه از رونمایی سری Pixel 8 گوگل می‌گذرد. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این محصولات را می‌توان تمرکز بر توانایی‌های پردازش هوش‌مصنوعی آن‌ها دانست. در لحظه معرفی و عرضه به بازار، تمام این قابلیت‌ها همراه این خانواده نبود. به تازگی اولین آپدیت AI Core برای پیکسل ۸ پرو گوگل عرضه شده است.

عرضه اولین آپدیت AI Core برای پیکسل ۸ پرو

گوگل اولین آپدیت هوش‌مصنوعی را برای گوگل پیکسل ۸ پرو ارائه می‌کند. این آپدیت AI Core را به‌روز کرده که ویژگی‌های هوش‌مصنوعیِ روی دستگاه را تقویت می کند. در حقیقت AI Core بی‌صدا در پس‌زمینه کار می‌کند تا برخی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را به‌جای تکیه بر سرورهای ابری و اتصال اینترنت، مستقیماً روی دستگاه پردازش کند.

قابلیت تشخیص چهره پیکسل ۸

Pixel 8 Pro

پیش‌تر توضیحاتی در فروشگاه Google Play اینطور گفت که:

«AI Core ویژگی‌ها را در سراسر اندروید تقویت و برنامه‌ها را با آخرین مدل‌های Al ارائه می‌کند».

با این حال، این توضیحات از Play Store حذف شده است. احتمالاً گوگل قصد دارد برای این اضافه شدن،  اعلامیه جداگانه‌ای ارائه کند.

در حالی که یک کاربر عادی ممکن است مستقیماً با AI Core تعامل نداشته باشد، اما این آپدیت نقشی اساسی در بهبود تجربه کلی کاربر در Pixel 8 Pro ایفا می کند. به‌روزرسانی اخیر که برنامه را از نسخه 0.release.539035001 به 0.release.582652206 ارتقا می‌دهد، به‌طور خاص برای Pixel 8 Pro (با نام رمز «هاسکی») طراحی شده است. تلفن‌ها و تبلت‌های پیکسل از زمان به‌روزرسانی اولیه اندروید 14، دارای یک فضای ویژه برای AI Core هستند.

اگر از Pixel 8 Pro استفاده می‌کنید، این آپدیت باید همین حالا به‌طور خودکار در گوشی شما راه اندازی شده باشد و وظایف خود را انجام دهد. در حال حاضر، این آپدیت به صورت انحصاری برای پیکسل 8 پرو گزارش شده است. با این حال، انتظار می رود در آینده نزدیک راه خود را به پیکسل 8 هم باز کند.

برخی از کاربردهای قابل‌توجه آپدیت مذکور می‌تواند شامل اجرای سریع‌تر ویژگی‌هایی مانند “Zoom Enhance” یا کارکرد سریع تر Magic Eraser شود. شایان ذکر است، سامسونگ همچنین افزودن این نوع قابلیت‌ها را به پرچمدار آینده خود، یعنی سری گلکسی اس 24 در سر دارد و احتمالا از آن به عنوان “تلفن هوش مصنوعی” یا “AI Phone” یاد کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هوش‌مصنوعی چقدر بتواند تجربه کاربری ما را ارتقا بدهد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)