حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تقلب در کنکور رتبه های برتر کنکور با یادگیری تند خوانی

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

خیلی از رتبه های برتر کنکور مهارت هایی را بلد هستند که در مدارس و آموزشگاه های کنکور تدریس نمی شود و یکی از آن ها تندخوانی است.

بله وقتی شما به تندخوانی را یاد بگیرید انگار زمان مطالعه شما طی سال کنکور و زمان شما سر جلسه کنکور دو تا سه برابر می شود و وقتی کنکور هر سال سخت تر می شود اهمیت یادگیری مهارت هایی مثل تند خوانی که زمان شما را برای کنکور افزایش دهند بیشتر و بیشتر می شود.

آیا این یک تقلب محسوب نمی شود که به جای 3 ساعت زمان سر جلسه کنکور 9 ساعت زمان در اختیار داشته باشید؟

بله دقیقاً همین است، تند خوانی یک تکنیک متقلبانه علمی و مجاز است که همه بلد نیستند یا خوب بلد نیستند اما اگر بلد باشند مطالعه موثر و فعال تری در سال کنکور دارند و گویا زمان بیشتری برای خود در سر جلسه کنکور خریده اند.

در واقعا انگار یادگیری تندخوانی خرید زمان بیشتر برای سال و جلسه کنکور است.

اما یادگیری این تقلب نه جرم است و نه غیر قانونی است، بلکه یک تکنیک بسیار ماهرانه و علمی مبتنی بر کارکرد زیستی مغز برای گسترش زمان و کیفیت تست زنی کنکور و نشستن سر جلسه کنکور است .

سرعت مطالعه خود را در یک ماه دو برابر کنید

مطالعه مستمر دارید اما به برنامه روزانه خود نمی‌رسید؟ تند خوانی یاد بگیرید. تند خوانی از کلید‌های موفقیت کنکور است که فقط رتبه برتر‌ها به آن توجه می‌کنند. اگر از ارتباط بین تندخوانی و تقویت حافظه بی اطلاعید، این مقاله را از دست ندهید!

سرعت مطالعه خود را در یک ماه دو برابر کنید!

تند خوانی یک مهارت ماورایی نیست و تمامی افراد با یادگیری اصول درست تندخوانی می‌توانند آن را فرا بگیرند.

اکثر مردم سرعت مطالعه ای حدود 100 الی 200 کلمه بر دقیقه دارند اما تند خوانی به شما کمک می‌کند بدون این که ذره‌ای از درک مطلب شما نسبت به کلمات کم شود تا ۵۰۰ کلمه و حتی خیلی بیشتر را در یک دقیقه بخوانید.

البته با تمرین بیشتر می توان سرعت مطالعه را بیشتر از 500 کلمه نیز برد

برای یادگیری مهارت تند خوانی به زمان زیادی احتیاج ندارید اما نتایج نهایی حاصل از یادگیری مهارت‌های تندخوانی تا طولانی مدت با شما همراه خواهد بود‌.

مثلاً با استفاده از دوره تندخوانی کنکور تی وی که مخصوص کنکور توسط یکی از بهترین مشاوران کنکور و مدرسین تندخوانی کشور تدریس شده است می‌توانید در یک بازه زمانی 20 روزه سرعت مطالعه خود را با تمرینات، آموزش ها و بازی هایی که آقای محمد قاسمی در اختیارتان می گذارد تا حدود دو برابر افزایش دهید.

رتبه برتر کنکور را می‌خواهید؟ حتما مهارت تند خوانی یاد بگیرید

تا زمانی که با اصول تندخوانی آشنا نباشید، صدها قدم با رتبه برتر شدن فاصله دارید.

دانش آموزانی‌ را که با وجود معدل‌های بالا در رقابت کنکور شکست خورده‌اند را تصور کنید، این دانش آموزان به طور قطع یا تندخوانی را نمی شناختند یا تند خوانی را جدی نگرفته بودند.

یک دانش آموز کنکوری با حجم زیادی از دروس روبرو می‌‌باشد که باید در یک بازه زمانی خیلی محدود به آن مسلط شود. طبیعتا برای تسلط بیشتر باید چندین مرور و دوره مستمر انجام شود.

اما آیا در این بازه زمانی کوتاه امکان پذیر است؟

تندخوانی راه حل مشکل شماست. به کمک تمرین درست تندخوانی می‌توانید سرعت مطالعه خود را بالا ببرید و چندین بار دروس را مطالعه و مرور کنید و در نهایت با اعتماد به نفس سر جلسه کنکور حاضر شوید و در این مسیر موسساتی مانند konkur.tv از ابتدا تا انتهای مسیر رتبه برتر شدن در کنار شما خواهند ماند.

تکنیک‌های طلایی تندخوانی، راه حل کاهش زمان مطالعه و تقویت حافظه

برای این که به فردی تند خوان تبدیل شوید باید به تکنیک‌های تند‌خوانی توجه داشته باشید. برخی از این تکنیک‌ها عبارتند از:

●       تکنیک اشاره‌گر ( tracker and pacer )

اوِلِین نیلسن وود که از پیشگامان تند خوانی در جهان شناخته می‌شود، نسبت به تاثیر تکنیک‌ ‌اشاره گر در تندخوانی ایمان داشت. در این تکنیک شما باید به هنگام مطالعه انگشت خود یا یک مداد و خودکار تیز را زیر کلمات موجود در متن قرار دهید و با حرکت انگشت خود متن را مطالعه کنید.

به یاد داشته باشید که چشم و انگشت شما باید هم راستا با هم حرکت کنند تا در نهایت سرعت شما به هنگام مطالعه افزایش یابد.

این تکنیک علمی به هماهنگی و تقویت ماهیچه چشم شما کمک می کند.

این روش علاوه بر این که سرعت‌ مطالعه شما را تا حدودی افزایش می‌دهد، می‌تواند سبب بهبود تمرکز، افزایش درک مطلب و یادگیری فعال تر در شما نیز شود.

●       تکنیک پیش نمایش ( پیش خوانی )

در تکنیک پیش نمایش باید بتوانید به هنگام مطالعه چشمان خود را هرچه سریع‎تر به سمت پایین صفحه امتداد دهید و عبارات خاص متن خود را شناسایی کنید. این عبارات خاص می‌توانند اولین‌جملات هر ‌پاراگراف، اعداد یا برخی کلمات کلیدی باشند.

در این تکنیک قصد بر این نیست که شما متن را یاد بگیرید و قصد بر این است که یک آشتی میان مغز خود آن چه قرار است بعد از پیش خوانی به سراغش بروید ایجاد کنید.

●       تکنیک عبارت خوانی

عبارت خوانی به معنی گروهی ‌خواندن کلمات و عدم تمرکز روی تک کلمات است. عبارت خوانی کمک می‌کند تا به هنگام مطالعه بین کلمات ارتباط ایجاد کنید و در نهایت سرعت مطالعه خود را حد زیادی بالا ببرید.

البته رسیدن به مهارت عبارت خوانی به جای کلمه خوانی یک مهارتی است که تمرین زیادی می خواهد و خوشبختانه امروزه با وجود اپلیکیشن های موبایلی شما به سادگی می توانید به این مهارت برسید.

تاثیر جادویی روش تند خوانی، راز پنهان رتبه برتر‌های کنکور

تا به حال از خود پرسیده‌اید چرا با وجود این که منابع شما با رتبه برتر‌های کنکور مشابه است ولی به نسبت درصد‌های شما پایین تر است؟ برای دستیابی به درصد‌های بالا و رتبه برتر شدن در کنکور باید به همه دروس و نکات مربوط به آن را به طور کامل جدی گرفت. رتبه برتر‌های کنکور مهارت تند خوانی را بلدند و به وسیله آن زمان خود را مدیریت می‌کنند. آیا مدیریت زمان برای شما سخت است؟ از آموز‌ش‌های konkur.tv برای افزایش سرعت مطالعه و مدیریت زمان کمک بگیرید.

تندخوانی علاوه بر افزایش زمان مطالعه مزایای دیگری نیز دارد که عبارتند از:

  • • افزایش انگیزه ( Increase motivation )
  • • بهبود حافظه ( Memory improvement )
  • • جلوگیری از حواس پرتی ( Avoid distractions )
  • • افزایش مهارت مدیریت زمان ( Time Management )
  • • افزایش انعطاف پذیری مغز ( Flexibility )
  • • افزایش شدید دقت ( Attention )
  • • افزایش سرعت در حل مسئله ( Problem Solving )

توصیه می شود که اگر کنکوری هستید با تندخوانی آشنا شوید و از این تقلب مجاز برای تقویت خود استفاده کنید.

 چگونه تندخوان شویم؟! اصول تقویت حافظه و تندخوانی با Tony Buzan

شاید تصور کنید که استفاده از تکنیک‌های speed reading course که الگوی دوره تندخوانی کنکور تی وی است ممکن است سبب شود تا اطلاعات را در طولانی مدت فراموش کنید یا درک مطلب شما پایین بیاید.

تونی بوزان که یک دانشمند علوم شناختی است معتقد است:

سرعت مطالعه شما میزان علاقمندی شما به کتاب خواندن را نشان می‌دهد و هرچه شما نسبت به خواندن کتاب مشتاق‌تر باشید مطالب بیشتر در ذهن شما خواهد ماند.

به نظر شما جمله تونی بوزان چقدر درست بود؟

اگر به دنبال راهی هستید که میزان مطالعه روزانه خود را بالاتر ببرید تکنیک‌های تند خوانی تونی بوزان را جدی بگیرید. برخی از نکات تندخوانی تونی بوزان که در کتاب تندخوانی پیشرفته اون نیز به آن‌ها اشاره شده است، عبارتند از:

برای شروع یادگیری تندخوانی از انگشتان خود به هنگام مطالعه کمک بگیرید

این تکنیک مشابه تکنیک اشاره گر است. تونی بوزان نیز معتقد است که اگر به هنگام مطالعه با انگشتان خود متن را دنبال کنید و به مرور سرعت انگشتان خود را افزایش دهید، سرعت مطالعه شما نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت.

که البته بعد از اینکه ماهر شدید دیگر باید این کار را انجام ندهید و فقط با چشمان خود متن را ببینید.

لب خوانی ممنوع!

تونی بوزان معتقد است برای این که مغز کلمات را به صورت عمیق درک کند نباید زمان مطالعه زمزمه کنید.

به عقب برنگردید

به هنگام مطالعه حتی اگر بخشی از متن را متوجه نشدید به هیچ عنوان به عقب برنگردید. به عقب برگشتن سرعت شما را به هنگام مطالعه کاهش می‌دهد.

 میدان دید خود را افزایش دهید

در دوره رسمی تندخوانی تونی بوزان می‌گوید که چشم‌های شما باید به قدری قدرتمند شوند که بدون حرکت یک خط را ببینند.

این تکنیک افزایش حوزه دید نام داشته و سبب می‌شود تا کلمات بیشتری به مغز شما منتقل شود. تمرین این روش می‌تواند به تکنیک پیش خوانی و اشاره گر در تندخوانی که پیش‌تر‌ به آن اشاره کردیم، کمک کند.

خوب استراحت کنید

بوزان می‌گوید که در درجه اول سعی کنید که مطالعه شما را خسته نکند. اگر خسته شدید حتما استراحت را جدی بگیرید‌‌‌. در واقع مغز خسته نسبت به پذیرش اطلاعات جدید ناتوان بوده و عملاً مطالعه به هنگام خستگی بی فایده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات