حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تجربه اولیه هدست اپل ویژن پرو نارضایتی‌هایی از وزن، راحتی، سردرد، کیبرد و غیره داشت است

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، واقعیت ترکیبی

نباید از یاد ببریم که “دستگاه نسل یک” یک خانواده جدید محصول هموازه محل آزمون و خطاست. برای مثال نسل اول آیفون را به یاد بیاورید. هدست اپل ویژن پرو نیز یک دستگاه نسل یک از خانواده جدید محصولات هدست واقعیت ترکیبی است که این شرکت دوست دارد به آن بگوید “رایانش فضایی”. پیش از پیش‌فروش این محصول، تجربه اولیه هدست اپل ویژن پرو توسط برخی رسانه‌ها نارضایتی‌هایی از وزن، راحتی، سردرد، کیبرد و غیره را به همراه داشته است.

تجربه اولیه هدست اپل ویژن پرو

رسانه‌های امریکایی Engadget و The Verge هر دو مجددا با هدست Apple Vision Pro کار کرده‌اند، اما این بار با نمونه‌های آماده فروش که قرار است ماه آینده برای کاربران اولیه ارسال شوند.

تجربه این دو سایت متفاوت بوده، مثلا Engadget عنوان می‌کند که در عرض 15 دقیقه “شروع به احساس سنگینی حاصل از دستگاه کرد” و تنها پنج دقیقه بعد او “درد” را احساس کرد.

وب‌سایت the Verge  گفت در پایان دموی 30 دقیقه ای، “شروع به احساس سنگینی هدست کرد … و شروع یک سردرد خفیف را به همراه داشت.”

نیازی به گفتن نیست که این‌ها تجربه‌هایی نیستند که اپل امیدوار بود قبل از پیش‌فروش عمومی دریافت کند. به هر حال تیم کوک، مدیر عامل اپل، که این محصول را به عنوان آغازگر “عصر رایانش فضایی” معرفی می کند.

اگرچه هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تا به امروز همگی به نوعی محصولات رایانش فضایی هستند اما اپل تلاش داشته تا هماهنگی بیشتری را با کیفتی بالاتر ارائه کند. طبیعتا قیمت آن نیز در مقایسه با دیگر محصولات موجود واقعا بالاتر است.

در حالی که این افراد تجربه‌های ناخوشایند خود را عنوان کردند اما همچنین اذعان کردند که Vision Pro تجربیات بصری کاملاً فراگیر را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، تجربه مدیتیشن بسیار لذت‌بخش‌ی دارد. همچنین ردیابی دست و استفاده از حرکات برای کنترل رابط کاربری به خوبی کار می کرد.

با این حال، مثلا گفته می‌شود که تجربه صفحه کلید مجازی ضعیف بوده و «حتی چندین بار تلاش نیاز بود تا عبارت Engadget به درستی در نسخه نمایشی Safari نوشته شود.»

علیرغم داشتن پتانسیل‌های واضح در این محصول اما این دسته‌بندی محصولات پوشیدنی تا به امروز از نظر تجاری چندان موفق نبوده‌اند. این یعنی هیچ تضمینی وجود ندارد که حتی محصولی با لوگوی اپل بیش‌تر سایر هدست‌های AR/VR موفق باشد.

به هر حال این هدست به نوعی گران‌ترین در نوع خود هم هست و با قیمت اولیه ۳۵۰۰ دلاری آن می توانید خیلی محصولات کاربردی‌تر بخرید.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید نسل اول هدست اپل ویژن پرو چقدر می‌تواند موفق باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)