حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در رقابت سنگین اندرویدی‌ها، سامسونگ به اپل باخت!

سال ۲۰۲۳ به پایان خود رسید و نوبت به بررسی عملکرد برندهای مختلف در طول این سال است. برندهای نوظهور اندرویدی توانسته‌اند با هدف گرفتن بازارهای جدید، سهم بزرگان را بربایند. اگر بخواهم آمار فروش بازار موبایل در سال ۲۰۲۳ را به صورت خلاصه برای شما عنوان کنم، باید بگویم که در رقابت سنگین اندرویدی‌ها، سامسونگ به اپل باخت!

آمار فروش بازار موبایل در سال ۲۰۲۳

سامسونگ بیش از یک دهه عنوان پرفروش‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در جهان را داشته است. با این حال، سال گذشته سلطنت آن به پایان رسید، زیرا اپل در سال 2023 از سامسونگ پیشی گرفت. اپل با فروش 234.6 میلیون دستگاه آیفون توانست سهم 20.1 درصدی بازار را به دست آورد.

طبق جدیدترین آمار موسسه تحقیقات بازار IDC، سامسونگ در سال 2023 226.6 میلیون گوشی هوشمند گلکسی را به فروش رساند که سهم 19.4 درصدی از بازار را به خود اختصاص داده است. این کاهش 13.6 درصدی نسبت به فروش آن در سال 2022 را نشان می‌دهد. این کاشه سامسونگ را در کنار رشد ۳.۷ درصد اپل قرار بدهید و همین کافی است که کره‌ای‌ها از تخت سلطنت چندین ساله خود پایین بیایند!

عملکرد ضعیف سامسونگ در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ نیز یکی از دلایل این افت خواهد بود. همانطور که می‌بینید همه برندها توانسته‌اند در سه ماهه پایانی سال گذشته فروش خود را افزایش دهند و تنها سامسونگ بوده که افت قابل توجه ۱۰.۹ درصدی را ثبت می‌کند.

شیائومی سومین برند بزرگ گوشی‌های هوشمند در سال 2023 بود، با 12.5 درصد سهم از بازار و فروش بیش از 146 میلیون دستگاه باید به این برند چینی تبریک گفت. هر چند که فروش این برند نیز نسبت به سال قبل 4.7 درصد کاهش داشته است.

اوپو که رتبه چهارم را در سال 2023 به خود اختصاص داده نزدیک به 10 درصد کاهش فروش را ثبت می‌کند. با این حال هولدینگ Transsion که مالک برندهای Infinix، Itel و Tecno است شاهد جهش عظیم 30.8 درصدی در فروش بود. این شرکت نزدیک به 95 میلیون گوشی هوشمند در سال 2023 فروخته و رتبه پنجم بازار را کسب می‌کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید کره‌ای‌ها از این عملکرد راضی هستند؟ آیا آن‌ها می‌توانند سال ۲۰۲۴ را دوباره به عنوان پرفروش‌ترین برند موبایل به پایان برسانند؟ البته از یاد نبرید که این داده‌های یک موسسه آماری است و شاید موسسات دیگر آمارهای متفاوتی داشته باشند. باید صبر کرد و آمارهای دیگر را هم بررسی نمود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)