حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سال ۲۰۲۴ برای کاربران اندرویدی واتس اپ با تغییر بزرگی همراه است

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | پیام رسان

حدودا ۲ ماه پیش بود که به شما گفتیم بک‌آپ واتس اپ برای کاربران اندرویدی پولی خواهد شد. خب به نظر می‌رسد که سال ۲۰۲۴ برای کاربران اندرویدی واتس اپ با تغییر بزرگی همراه خواهد بود و این تغییر محدودشدن فضای گوگل درایو برای بک آپ واتس اپ است.

محدودیت فضای بک آب کاربران اندرویدی واتس اپ

کاربران اندروید، خود را برای تغییر آماده کنید. حجم فایل بک‌آب واتس‌اپ به زودی در فضای ذخیره‌سازی Google Drive شما را حساب خواهد شد. پیش از این فضای مربوط به بک آپ واتس‌اپ روی فضای گوگل درایو شما محسوب نمی‌شد. از این پس محسوب خواهد شد و با توجه به فضای رایگان ۱۵ گیگابایتی آن، احتمالا مجبور به پرداخت هزینه برای خرید فضای بیشتر شوید.

شرایط به روز شده گوگل که ماه گذشته اعلام شد، به معافیت طولانی مدت بک‌آپ واتس‌اپ پایان می‌دهد.

در حالی که تاریخ خاصی تعیین نشده است، البته کاربران نسخه بتا واتس‌اپ در حال حاضر این تغییر را تجربه کرده‌اند. این بدان معناست که یک‌آپ شما، شامل سابقه چت، تصاویر و ویدیوها، صرف نظر از طرح رایگان یا پولی گوگل درایو شما، در سهمیه فضای ذخیره‌سازی آن به حساب می‌آیند.

 

واتس اپ

واتس اپ

متا، شرکت مادر واتس اپ، تأیید کرد که این تغییر در نیمه اول سال 2024 برای همه کاربران اندروید اعمال خواهد شد. پیش از این تغییر یک اعلانیه ۳۰ روزه دریافت خواهید کرد که به عنوان یک بنر در تنظیمات Chat Backup برنامه نمایش داده می شود.

اگر کاربر اندروید هستید و نمی‌خواهید یا نمی‌توانید فضای ذخیره‌سازی اضافی از گوگل درایو بخرید، ۲ راه حل برای شما وجود دارد:

۱- انتقال مستقیم: از ابزار داخلی واتس اپ Chat Transfer برای انتقال یکپارچه داده‌های خود به یک دستگاه جدید استفاده کنید. این امر مستلزم آن است که هر دو تلفن در یک شبکه Wi-Fi باشند، اما اتصال اینترنتی لازم نیست.

۲- پشتیبان‌گیری فقط متنی: با پشتیبان‌گیری فقط از پیام‌های متنی، به استثنای فایل‌های رسانه، حجم فایل بک‌اپ خود را به شدت کاهش دهید.

هر دوی این روش‌ها تجربه کاربران از این پیام‌رسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به این صورت شاید کاربران بیشتری از واتس‌اپ به سوی تلگرام که فضای ابری نامحدود اختصاصی دارد، کوچ کنند.

به این ترتیب وضعیت کاربران واتس اپ اندروید به مانند کاربران iOS می‌شود که همیشه حجم بک‌آپ واتس‌اپ آن‌ها روی حجم فضای iCloud‌شان حساب می‌شده است.

شما کاربر واتس‌اپ هستید؟ حجم بک‌آپ شما چقدر است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)