حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ممنوعیت فروش اپل واچ سری 9 و اولترا 2 موقتاً توسط دادگاه استیناف ایالات متحده متوقف شد

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، ساعت هوشمند

حدود یک هفته پیش، فروش Apple Watch Series 9 و Apple Watch Ultra 2 به‌دلیل نقض حق اختراع اپل در ایالات‌متحده متوقف شد. امروز اما، ممنوعیت فروش اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 به‌طور موقت برداشته شده است، به این معنی که این دستگاه‌ها اکنون می‌توانند برای مدت کوتاهی در ایالات‌متحده به‌فروش برسند. به‌گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 امروز در برخی از فروشگاه‌های خرده‌فروشی اپل در ایالات‌متحده بازگشته‌اند. این دو ساعت هوشمند از امروز در فروشگاه‌های منتخب در دسترس خواهند بود، درحالی‌که فروش آنلاین آن‌ها قرار است فردا از سر گرفته شود.

توقف ممنوعیت فروش اپل واچ سری 9 و اولترا 2

اپل پس از تصمیم رئیس‌جمهور بایدن مبنی‌بر رد وتو در مورد ممنوعیت فروش، درخواست اضطراری را به دادگاه استیناف ایالات‌متحده ارائه کرده و اجازه داد تا اوایل این هفته اجرایی شود. دادگاه استیناف برای منطقه فدرال امروز یک توقف موقت در ممنوعیت فروش اپل واچ را پذیرفت درحالی‌که دادگاه درخواست اپل را برای توقف کامل این حکم برای مدت‌زمان تجدیدنظر بررسی می‌کند که عملاً ممنوعیت فروش اپل واچ را تنها برای مدت کوتاهی متوقف خواهد کرد.

کمیسیون تجارت بین‌الملل (ITC) اکنون تا 10 ژانویه فرصت دارد تا پاسخ خود را به درخواست اپل تا زمانی که درخواست تجدیدنظر درجریان است، ارسال کند. ITC پس از آن که Masimo اپل را متهم به استخدام کارمندانش برای سرقت فناوری مربوط به نظارت بر اکسیژن خون در اپل واچ کرد، حکم قضایی را علیه این شرکت آغاز کرد.

توقف ممنوعیت فروش اپل واچ سری 9 و اولترا 2

توقف ممنوعیت فروش اپل واچ سری 9 و اولترا 2

اکنون پس از اینکه دادگاه استیناف ایالات‌متحده موقتاً ممنوعیت حکم وضع‌شده توسط کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات‌متحده را متوقف کرده، اپل می‌تواند دوباره فروش مدل‌های اپل واچ را آغاز کند. این احتمال وجود دارد که اپل بتواند مدل‌های اپل واچ را در طول ماه ژانویه و شاید بیشتر بسته به تصمیم دادگاه بفروشد.

اگرچه ممنوعیت فروش متوقف شده است، بااین‌حال دادگاه استیناف تصمیم می‌گیرد که آیا تا زمانی که درخواست تجدیدنظر کامل ITC در برابر اپل انجام می‌شود، توقف طولانی‌تری باید اجرا شود یا خیر. اگر این اتفاق بیفتد، ممنوعیت فروش برای چند ماه باقی خواهد ماند، اما اگر دادگاه تجدیدنظر تصمیم بگیرد که ممنوعیت در طول فرآیند تجدیدنظر باقی بماند، اپل باید دوباره فروش ساعت‌های هوشمند خود را متوقف کند.

ITC ایالات‌متحده تا 10 ژانویه فرصت دارد تا در مورد ادعای خود مبنی‌بر ممنوعیت فروش تصمیم‌گیری کند و دادگاه تجدیدنظر نیز نامه‌های حمایت یا مخالفت با ممنوعیت واردات را تا 15 ژانویه می‌پذیرد. پس از آن، دادگاه حکم نهایی را در مورد توقف صادر خواهد کرد.

اپل فروش آنلاین اپل واچ سری 9 و اولترا 2 را در تاریخ 21 دسامبر و پس از 24 دسامبر در فروشگاه‌ها متوقف کرد تا از حکم ITC پیروی کند. ITC واردات قطعات اپل واچ مربوط به فناوری نظارت بر اکسیژن خون را پس از اینکه تصمیم گرفت اپل واچ حق ثبت اختراعات متعلق به شرکت تجهیزات پزشکی Masimo را نقض کرده، ممنوع کرد.

توقف موقت ممنوعیت فروش اپل واچ نه‌تنها به اپل اجازه می‌دهد فعلاً فروش خود را از سر بگیرد، بلکه به این شرکت زمان می‌دهد تا در صورت بازگرداندن تحریم، مقادیر کافی از ساعت هوشمند خود را در اختیار خرده‌فروشان شخص‌ثالث قرار دهد. اگر ممنوعیت فروش بار دیگر اجرایی شود، فروشگاه‌های خرده‌فروشی اپل در ایالات‌متحده باید فروش اپل واچ سری 9 و اولترا 2 را متوقف کنند، اما این ممنوعیت شامل فروشندگانی مانند Best Buy ،Walmart و Target نمی‌شود.

نظر شما درباره توقف ممنوعیت فروش اپل واچ سری 9 و اولترا 2 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی