حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسل بعدی اکسپریا پرو سونی با حلقه چرخان دور دوربین عرضه خواهد شد؟

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | سونی، شایعات

احتمالا لنز دوربین‌های حرفه‌ای را دیده‌اید که حلقه‌های چرخانی را برای تنظیم پارامترهای مختلف ارائه می‌کنند. آنطور که پیداست نسل بعدی Xperia Pro با قابلیت مشابهی عرضه می‌شود. در حقیقت یک گزارش جدید به ما می‌گوید که نسل بعدی اکسپریا پرو سونی با حلقه چرخان دور دوربین عرضه خواهد شد.

نسل بعدی اکسپریا پرو سونی با حلقه چرخان دور دوربین

طبق اطلاعات منتظر شده در شبکه اجتماعی چینی ویبو، مدل آتی موبایل هوشمند سونی سونی Xperia Pro دارای یک حلقه دور دوربین خواهد بود که چرخشی است. شاید بپرسید حضور این حلقه فیزیکی چرخان به چه کار می‌آید؟ گفته شده که این حلفه مشابه به لنز دوربین‌های حرفه‌ای، مواردی مانند زوم، دیافراگم و فوکوس را کنترل می‌کند.

متاسفانه پست اصلی به زبان چینی است و در سایت ژاپنی منعکس شده است، بنابراین درک دقیق موضوع کمی سخت به نظر می‌رسد اما آنطور که متوجه شدیم طراحی دوربین شبیه به سونی Xperia Pro-I خواهد بود اما اینجا حلقه چرخشی وجود دارد که دور لنزها را احاطه می‌نماید.

اکسپریا پرو آی

اکسپریا پرو آی

این حلقه می‌تواند در آن واحد یکی از سه ویژگی زوم، دیافراگم و فوکس را کنترل نماید. اگر به یاد داشته باشید اکسپریا پرو آی (یا پرو مارک ۱) یک دیافراگم متغیر در دوربین اصلی خود دارد. همچنین لنز زوم متغیر در نسل جدید سری Xperia 1 را دیده‌ایم. فوکس دستی نیز یک موضوع رایج در موبایل‌های این روزهاست. در نتیجه حضور این سه ویژگی در نسل بعدی اکسپریا Pro-I بعید نیست.

البته منبع این گزارش ابراز تردید کرده که سونی بتواند سیستمی بسازد تا بتواند دیافراگم را به آرامی و پیوسته تنظیم کند. در Pro-I می‌توانید بین f/2.0 و f/4.0 جابجا شوید اما هیچ چیز در این بین وجود ندارد. در نتیجه داشتن یک کنترل حلقه‌ای برای این امر بیش از حد به نظر می‌رسد. البته یک شایعه قدیمی‌تر ادعا داشت که نسل جدید اکسپریا پرو می‌تواند بین f/1.2 و f/4.0 حرکت کند و شاید به این دلیل باشد که ژاپنی‌ها می‌خواهند این حلقه فیزیکی را روی موبایل جدید خود قرار دهند.

اگر به یاد داشته باشید، مدت‌هاست که سونی یک کلید شاتر دو مرحله‌ای سخت‌افزاری را روی تلفن‌های خود نگه داشته است، بازمانده‌ای از زمانی که کنترل‌های فیزیکی رایج‌تر بودند. این نشان از تمرکز ویژه ژاپنی‌ها در این بخش دارد.

همچنین گفته می‌شود که ایت حلقه ممکن است فقط برای دوربین‌های خود Xperia Pro نباشد. برخی گوشی‌های سونی می توانند به عنوان نمایشگر خارجی برای دوربین های بدون آینه این شرکت کار کنند. این می تواند به عنوان یک کنترل اضافی برای دوربین متصل کار کند.

سونی Xperia Pro-II ممکن است سال آینده عرضه شود یعنی سه سال پس از عرضه Pro-I به بازار. با نزدیک شدن به روز معرفی، باید شاهد گزارش‌های بیشتری باشیم.

طبق اطلاعات فاش شده قبلی، Pro-II (یا هر چیزی که سونی آن را می نامد) هر سه ماژول دوربین را ارتقا خواهد داد. سونی Xperia 1 VI و 5 VI ممکن است در MWC 2024 رونمایی شوند اما درباره مدل پرو قطعیتی وجود ندارد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این طراحی جسورانه سونی را بپسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)