حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه ۵ نانومتری هواوی Kirin 9006C رسما معرفی شد

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، هواوی

آنطور که پیداست، با وجود تحریم‌های شدید امریکا اما هواوی نه ناامید شده و نه دست از تلاش برداشته است. به تازگی تراشه ۵ نانومتری هواوی Kirin 9006C رسما معرفی شده و این می‌تواند خبر بسیار مهمی باشد. همچنین به ما می‌گوید که به احتمال خیلی زیاد سری Huawei P70 نیز با یک تراشه ۵ نانومتری عرضه خواهند شد، تراشه‌ای که البته Kirin 9006C نیست.

تراشه ۵ نانومتری هواوی Kirin 9006C

با وجود تحریم های فلج کننده ایالات متحده، برند چینی هواوی یک تراشه جدید ۵ نانومتری به نام Kirin 9006C معرفی کرده است. این پیشرفت تنها چند ماه پس از رونمایی هواوی از تراشه ۷ نانومتری Kirin 9000S رخ می‌دهد. تراشه‌ای که در جدیدترین گوشی‌های هوشمند سری Mate 60 استفاده شده بود.

تحریم‌های ایالات‌متحده به شدت بر بخش فناوری چین، به ویژه برندهای داخلی مانند هواوی که عمیقا به فناوری امریکایی وابسته بودند، تأثیر گذاشته است. این تحریم‌ها دسترسی به نیمه‌رساناها و تراشه‌های مهم غول‌های امریکایی مانند کوالکام را محدود می‌کند و بر هر شرکت مستقر در چین تأثیر می‌گذارد.

با این حال، اوایل سال جاری، هواوی با پردازنده ۷ نانومتری ARM خود یعنی Kirin 9000S، به موفقیت دست یافت. این پردازنده توسط SMIC چین تولید شده و هواوی میت 60 را تامین می‌کند، دستگاهی که رکوردهای فروش در چین را شکست.

در حالی که تراشه Kirin 9000S قطعا عقب‌تر از به‌روزترین تراشه‌های رقباست اما تولید آن خبر بزرگی از تحولات پیش‌رو می‌دهد.

تراشه Kirin 9006C

تراشه Kirin 9006C

تراشه کایرین ۹۰۰۶ سی دارای CPU هشت هسته‌ای ۲ کلاستره با معماری ARM است. ۲ کلاستر شامل یک کلاستر چهار هسته‌ای Cortex- A77 و یک کلاستر چهار هسته‌ای Cortex-A55 می‌شود که با حداکثر کلاک 3.13 گیگاهرتز همراه است.

طبیعتا این مشخصات پیشگامانه به نظر نمی‌رسند اما نکته اصلی فرآیند تولید ۵ نانومتری آن است که نقطه عطفی برای هواوی و در شرایط تحریمی است. انتظار می رود Kirin 9006C ‌به‌مانند Kirin 9000S توسط SMIC تولید شود.

در حال حاضر، Kirin 9006C را فقط می توان در لپ تاپ Qingyun L540 هواوی دید. با این حال، پتانسیل آن بسیار فراتر از این است. شایعات حاکی از آن است که هواوی از این تراشه جدید قدرتمند 5 نانومتری Kirin در سری گوشی‌های آینده خود استفاده خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ منتظر تراشه‌های بیشتر از هواوی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)