حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه آیفون ۱۵ و آیفون ۱۴، خرید کدام در ایران بهتر است؟

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

برخلاف سال گذشته که بحث بر سر انتخاب میان آیفون 14 و آیفون 13 بود، دلایل قانع‌کننده‌تری برای خرید مدل جدید وجود دارد؛ به‌خصوص، اگر قصد ارتقای آیفون SE قدیمی خود را دارید.

با این وجود، آیفون 14 به‌دلیل داشتن قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر، ممکن است همچنان در میان گزینه‌های شما موجود باشد؛ بنابراین، احتمالاً از خود می‌پرسید که آیا آیفون 15، ارزش هزینه اضافه‌ای که می‌پردازید را دارد یا باید به پرچمدار سال گذشته بسنده کنید؟

امروزه، با وجود سایت‌های بسیار زیادی که وام خرید اعتباری ارائه می‌دهند، این امکان برای شما وجود دارد که نسبت به دریافت وام خرید قسطی کالا اقدام کرده و موبایل قسطی مدنظر خود را خریداری نمایید.

در این مقاله، ما به مقایسه آیفون 15 و آیفون 14 و بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو مدل با یکدیگر خواهیم پرداخت تا به‌این‌ترتیب، به شما در یافتن پاسخ مناسب کمک کرده باشیم.

آیا میان آیفون 15 و 14 تفاوت زیادی وجود دارد؟

این دو مدل، ممکن است در یک نگاه شبیه به هم به‌نظر برسند؛ اما، آیفون 15 دارای تغییرات قابل‌توجهی نسبت به آیفون 14 است. پیش از اقدام به دریافت وام خرید کالا و خرید اقساطی گوشی مدنظر خود، بهتر است تفاوت‌های میان آن‌ها را به‌خوبی بشناسید تا بتوانید خرید بهتری را تجربه کنید.

در آیفون 15، داینامیک آیلند «جزیره پویا» جایگزین ناچ در آیفون 14 شده است. این ویژگی، قبلاً فقط در مدل‌های پرو وجود داشت. این مدل، همچنین، به‌جای پورت لایتنینگ با USB-C شارژ می‌شود و دوربین اصلی از ۱۲ مگاپیکسل به ۴۸ مگاپیکسل (MP) ارتقا یافته است.

آیفون 15 از تراشه قدرتمند A16 Bionic در ساختار خود بهره می‌برد؛ این درحالی است که تراشه به‌کاررفته در آیفون 14، همان A15 موجود در گوشی‌های آیفون 13 است که به‌طورکلی، می‌توان گفت تراشه A16، سریع‌تر بوده و در هنگام باز بودن همزمان چند برنامه، بهتر عمل می‌کند.

بسیاری از موارد مانند عمر باتری، اندازه صفحه‌نمایش 6.1اینچی، میزان مقاومت در برابر آب و اضافه شدن یک مدل پلاس برای داشتن صفحه‌نمایش بزرگ‌تر در این دو سری، مشابه یکدیگر است؛ اما، آیفون 15 را همچنان می‌توان پکیج کامل‌تر و حرفه‌ای‌تری درنظر گرفت.

آیا آیفون 15 هم‌اندازه آیفون 14 است؟

آیفون 15 و 14 دارای اندازه نمایشگر یکسان 6.1اینچی هستند. این موضوع در مورد مدل‌های 15پلاس و 14پلاس نیز صدق می‌کند؛ با این تفاوت که اندازه صفحه‌نمایش آن‌ها 6.7 اینچ است.

هر دو مدل از یک پنل OLED با وضوح بالا استفاده می‌کنند؛ اگرچه، صفحه‌نمایش مدل‌های جدیدتر آیفون 15 زیر نور خورشید راحت‌تر دیده می‌شوند.

تفاوت بین دوربین آیفون 15 و آیفون 14 چیست؟

آیفون 15 از سیستم دوربین بهتری نسبت به آیفون 14 برخوردار است؛ زیرا، تمام ویژگی‌های مدل‌های پرو سال گذشته را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در آیفون 15، دوربین 12مگاپیکسلی آیفون 14 (و 13) به یک لنز اصلی 48مگاپیکسلی بسیار باکیفیت ارتقا یافته است؛ همچنین، عکس‌های معمولی که به‌صورت 24مگاپیکسلی ذخیره می‌شوند نیز، در روشنایی بالا، بسیار خوب به‌نظر می‌رسند.

آیفون 15، یک زوم اپتیکال 2برابری ارتقایافته برای نماهای نزدیک و یک حالت پرتره خودکار ارائه می‌دهد که پس‌زمینه‌های تار زیبایی را در پشت افراد اضافه می‌کند؛ همچنین، این امکان وجود دارد که پس از گرفتن عکس، نقطه فوکوس را تغییر دهید.

آیا قیمت آیفون 15 با آیفون 14 برابری می‌کند؟

آیفون 14، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به آیفون 15 دارد؛ اما، این نکته را نیز باید درنظر گرفت که با خرید آیفون 15 از امکانات بیشتری بهره‌مند خواهید شد.

اگر بودجه کافی برای خرید هریک از این مدل‌ها را درختیار ندارید، می‌توانید نسبت به دریافت وام خرید کالا اقدام کرده و گوشی مدنظر خود را به‌صورت خرید اقساطی تهیه نمایید.

آیا آیفون 15 سریعتر از آیفون 14 است؟

آیفون 15 دارای پردازنده قدرتمند A16 Bionic است؛ درحالی که آیفون 14 از همان پردازنده A15 موجود در آیفون 13 استفاده می‌کند.

این موضوع بدان معناست که آیفون 15، بسیار سریع‌تر از مدل‌های پیشین خواهد بود. برای مثال، در هنگام دانلود کردن برنامه‌ها یا باز بودن همزمان چندین برنامه، تراشه‌های جدیدتر کمی کارآمدتر هستند؛ بنابراین، آیفون 15، هنگام انجام بازی‌های موبایلی یا پردازش عکس‌ها، عملکرد بسیار بهتری ارائه می‌دهد.

آیفون 15 در چه رنگ‌هایی موجود است؟

آیفون 15 در رنگ‌های پاستلی مختلفی مانند صورتی، زرد، سبز، آبی و مشکی عرضه می‌شود؛ این درحالی است که تنوع رنگ آیفون 14 کمی بیشتر است و در رنگ‌های آبی، بنفش، زرد روشن، قرمز و سفید به فروش می‌رسد.

پنل پشتی آیفون 15، برخلاف آیفون 14 که پنل براق‌تری دارد، مات بوده و جلوه منحربه‌فردی ارائه می‌دهد.

آیا آیفون 15 ارزش پولی را که می‌پردازید، دارد؟

پورت USB-C به‌کاررفته در آیفون 15 نسبت به پورت لایتنینگ، کارآمدتر بوده و با مجموعه‌ای از لوازم جانبی، شارژرها و پاوربانک‌های بیشتری سازگار است.

همچنین، داینامیک آیلند (جزیره پویا)، به شما اجازه می‌دهد تا از نوار بالایی برای نمایش هشدارها و اعلان‌ها استفاده ‌کنید.

به‌طورکلی، می‌توان گفت که آیفون 15 تجربه کارآمدتر و بهتری نسبت به آیفون 14 ارائه داده و ارزش پولی را که می‌پردازید، دارد.

بررسی آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس

آیفون 15 پرو 6.1 اینچی و 15 پرو مکس 6.7 اینچی، پرامکانات‌ترین مدل‌هایی هستند که می‌توانید بخرید. ساختار تیتانیومی سبک‌تر، پردازنده قدرتمندتر A17 و دوربین تله فوتو اضافی، تنها برخی از ویژگی‌هایی هستند که این دو مدل ارائه می‌دهند.

این دو مدل، علی‌رغم این که کالاهای لوکسی به‌شمار می‌روند، صفحه‌نمایش روشن‌تر، عمر باتری کمی بیشتر و انیمیشن‌های روان‌تری نیز ارائه می دهند؛ بنابراین، عملکرد آن‌ها بهتر از مدل‌های استاندارد است.

مدل‌های پرو و پرومکس مانند سایر گوشی‌های سری آیفون 15، با یک پورت USB-C عرضه می‌شوند و اندازه‌های حافظه داخلی متنوعی دارند.

جمع‌بندی

آیفون 14، از سال گذشته تا کنون، بهترین انتخاب هنگام خرید گوشی هوشمند بوده است؛ با این وجود، بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، به‌نظر می‌رسد آیفون 15 آماده است تا جای آن را بگیرد.

این دو مدل، شباهت‌های زیادی با یکدیگر داشته و صرف‌نظر از این که کدام را خریداری می‌کنید، انتخاب‌های بسیار خوبی خواهند بود.

با این حال، مثل همیشه، این سوال پیش می‌آید که کدام یک برای شما مناسب‌تر است. اگر می‌خواهید جدیدترین و بهترین فناوری‌هایی که اپل ارائه کرده است را در اختیار داشته باشید، آیفون 15، انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

آیفون 15، همچنین، یک دوربین ارتقایافته ارائه می‌دهد که به همه چیز، از مناظر گرفته تا عکس‌های پرتره‌ کمک می‌کند تا دیدنی‌تر به نظر برسند.

ازسوی‌دیگر، اگر گوشی هوشمند قابل‌اعتمادی می‌خواهید که علاوه‌بر ارائه امکانات خوب، قیمت مناسبی نیز داشته باشد، آیفون 14 گزینه بهتری برای خرید خواهد بود.

شما قادر خواهید بود پس از مقایسه آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ تا نسبت به دریافت وام خرید کالا به‌عنوان راهی جهت تامین بودجه اقدام نموده و خرید موبایل قسطی را در دستور کار خود قرار دهید.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات