حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قدرت پردازشی مدیاتک Dimensity 9300 حتی با افت شدید هم از Snapdragon 8 Gen 3 بالاتر است؟

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | بنچمارک، پردازشگرها، تست، مدیاتک، مقایسه

چند روز پیش درباره افت شدید عملکرد دیمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک در شرایط استرس برای شما نوشتیم، جایی که افت بیش از ۵۰ درصدی اتفاق می‌افتاد. با این حال داده‌های جدیدی منتشر شده که می‌گوید قدرت پردازشی مدیاتک Dimensity 9300 حتی با افت شدید هم از Snapdragon 8 Gen 3 بالاتر است. این داده‌ها با تست قبلی کاملا متفاوت هستند.

قدرت پردازشی مدیاتک Dimensity 9300 در مقایسه با Snapdragon 8 Gen 3

مدیاتک با عرضه دیمنسیتی ۹۳۰۰ از چارچوب‌های فعلی طراحی CPU تراشه‌های موبایلی بیرون زد و کلاستر هسته‌های کوچک را حذف کرد. این شرکت از ۴ هسته قدرتمند Cortex-X4 در ۲ کلاستر ۱ و ۳ هسته‌ای بهره برده و کلاستر سوم چهار هسته‌ای آن Cortex-A720 را استفاده می‌کند.

طبیعتا با این چینش انتظار قدرت بیشتر در بنچمارک‌های مختلف را داریم. این‌که این تراشه بتواند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را شکست دهد نیز اصلا دور از ذهن نیست. با این حال بنچمارک سنجش پایداری این تراشه که چند روز پیش منتشر شد، ناامیدکننده بود. چه فایده که توان بالایی داشته باشید اما بعد از چند دقیقه پردازش سنگین بیش از ۵۰ درصد افت کند؟

به تازگی مقایسه‌ای در همان بنچمارک CPU Throttling Test بین تراشه مدیاتک Dimensity 9300 و کوالکام Snapdragon 8 Gen 3 انجام شده است که نتایج متفاوتی را نشان می‌دهد.

برای این‌که بتوانیم این مطلب را بهتر درک کنیم،‌ بهتر است که ابتدا تست قدیمی نگران‌کننده را اینجا برای شما قرار بدهم، سپس به نتایج جدید بپردازیم.

تست استرس تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰

تست استرس تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰ با افت بیشر از ۵۰ درصدی عملکرد

حال به بررسی تصاویر جدید مقایسه‌ای بین دو تراشه پرچمدار تایوانی‌ها و امریکایی‌ها خواهیم داشت.

اینجا ۲ تصویر داریم که متاسفانه منبع مطلب نیز هیچ توضیحی درباره تفاوت فاکتور 100T و 20T نداده است. اما آن‌چه که مشخص است توان هر دو تراشه در حالت 20T محدودتر است و نتایج آغازین کمتر از حالت 100T ثبت می شود. به این ترتیب احتمالا در حالت 20T تراشه زیر فشار کمتری قرار دارد.

به هر صورت، نگاه ما مقایسه‌ای است و در تصاویر زیر می‌توانید به حداکثر، میانگین و حداقل توان هر تراشه و دمای پایانی تست توجه کنید:

مقایسه بنچمارک CPU Throttling Test دیمنسیتی ۹۳۰۰ با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در حالت 100T

مقایسه بنچمارک CPU Throttling Test دیمنسیتی ۹۳۰۰ با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در حالت 100T

مقایسه بنچمارک CPU Throttling Test دیمنسیتی ۹۳۰۰ با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در حالت 20T

مقایسه بنچمارک CPU Throttling Test دیمنسیتی ۹۳۰۰ با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در حالت 20T

همانطور که مشخص است، در هر دو تست با اختلاف خیلی ناچیز اما دمای دیمنسیتی ۹۳۰۰ کمتر است. همچنین در هر دو تست امتیاز حداکثر، میانگین و حداقل نماینده مدیاتک بهتر از نماینده کوالکام است.

در نتیجه و بر اساس این تست‌های منتشر شده فعلی باید گفت که شاید افت عملکرد دیمنسیتی ۹۳۰۰ بیشتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ باشد اما در هر صورت قدرتمندتر از آن است.

البته باید توجه داشته باشید که تصویر بالایی که برای تست قبلی است هیچ‌کدام از اعداد کسب شده توسط Dimensity 9300 در تست‌های جدید را تایید نمی‌کند و خیلی کمتر از این تست‌های جدید را ثبت کرده بود. در تست‌های جدید عنوان شده که دمای آغازین تست و اتاق ۲۵ درجه بوده است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید در نهایت دیمنسیتی ۹۳۰۰ تراشه جذابی برای شماست؟ برای مدیاتک که هست.

نقش مهم تراشه Dimensity 9300 در افزایش سهم مدیاتک از بازار تراشه‌های پرچمدار

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)