حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوش مصنوعی مولد اپل در iOS 18 یک جهش مهم برای Siri آیفون ۱۶ خواهد بود

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، هوش مصنوعی

به نظر می‌رسد که اپل نمی‌خواهد از ترند پرزرق‌وبرق هوش‌مصنوعی عقب بماند و سال آینده کاملا روی آن متمرکز می‌شود. در یک گزارش جدید می‌شنویم که هوش مصنوعی مولد اپل در iOS 18 یک جهش مهم برای Siri آیفون ۱۶ خواهد بود. مدت‌هاست که سیری در مقابل دستیارهای صوتی مانند Google Assistant به یک رقیب خیلی ضعیف تبدیل شده است و اپل باید فکری به حال آن کند، شاید هوش مصنوعی مولد کلید این مشکل باشد.

هوش مصنوعی مولد اپل در iOS 18

اپل می‌تواند دستیار صوتی سیری را در آیفون ۱۶ و با افزودن ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد به دستیار مفیدتری تبدیل کند. این اطلاعات ار یک منبع کره‌ای منتشر شده است.

طبق گزارش این منبع، اپل در حال آماده‌شدن برای استفاده از یک مدل زبان بزرگ برای بهبود سیری به دستیاری بهتر است. همچنین در فکر تبدیل آن به «برنامه هوش مصنوعی جذاب برای دسترسی در طیف وسیعی از دستگاه‌های اپل» به سر می‌برد.

ادعا می‌شود که اپل اولین گام رونمایی و عرضه این هوش مصنوعی مولد جدید را در طول کنفرانس توسعه‌دهندگان سال آینده یعنی WWDC 2024 برمی‌دارد. انتظار می‌رود این ارتقا در تمام مدل‌های آیفون 16 به صورت پیش‌فرض عرضه شود.

مشخص نیست که سیری اصلاح‌شده به یک موارد سخت‌افزاری مانند تراشه جدید با موتور عصبی بهتر نیاز دارد یا به عنوان یک بهبود عملکرد آپدیت iOS 18 عرضه می‌شود.

از آنجایی که انتظار می‌رود اپل تراشه های A18 و A18 Pro را برای سری آیفون 16 آینده معرفی کند، ممکن است ویژگی‌های خاصی را برای این ارتقا در تراشه‌های جدید بگنجاند.

جالب اینجاست که این گزارش دقیقا یک روز پس از پیش‌نمایش سامسونگ از هوش مصنوعی Gauss منتشر شده است. این برند کره‌ای در نظر دارد که عملکرد هوش مصنوعی مولد جدیدش با سری گلکسی اس 24 را به کاربران عرضه کند.

کاربرد هوش مصنوعی سامسونگ در گلکسی S24 به چه مواردی مرتبط می‌شود؟

با توجه به توجه روزافزون به ترند و کلیدواژه “هوش مصنوعی”، طبیعی است که اپل یک سال دیگر را بدون صحبت در مورد این موضوع از دست ندهد. طی تماس‌های ارائه گزارش درآمدی گذشته، مدیر عامل شرکت گفت که کوپرتینو به شدت روی این ویژگی‌ها کار می‌کند.

باید دید که در کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۴ اپل یعنی WWDC 2024 چه مواردی در انتظار ما هستند. نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که هوش مصنوعی مولد در iOS چطور می‌تواند بدرخشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)