حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ هوش مصنوعی مولد خود با نام Samsung Gauss را رسماً معرفی کرد

سامسونگ در رویداد Samsung AI Forum 2023 که در پردیس R&D این شرکت در سئول، کره جنوبی، برگزار شد، به‌صورت رسمی از مدل هوش مصنوعی مولد خود با نام Samsung Gauss رونمایی کرد. مدل هوش مصنوعی مولد این شرکت به نام ریاضیدان مشهور آلمانی، کارل فردریش گاوس، که نظریه توزیع عادی (گاوسی) را پایه‌گذاری کرد، نام‌گذاری شده است که به‌عنوان ستون فقرات فناوری‌های هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) درنظر گرفته می‌شود.

هوش مصنوعی مولد سامسونگ Gauss

Samsung Gauss چشم‌انداز نهایی سامسونگ برای هوش مصنوعی مولد می‌باشد و توسط Samsung Research توسعه داده شده است. درحال‌حاضر، Samsung Gauss به‌صورت داخلی توسط کارکنان این شرکت استفاده می‌شود، اما به‌زودی ازطریق محصولات آینده این برند نیز در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. Samsung Gauss شامل Samsung Gauss Language ،Samsung Gauss Code و Samsung Gauss Image است. محصولات مبتنی‌بر این مدل‌های هوش مصنوعی مولد می‌توانند در ماه‌های آینده عرضه شوند و انتظار می‌رود که ویژگی‌های مبتنی‌بر این مدل‌های هوش مصنوعی مولد در سری Galaxy S24 که انتظار می‌رود در ژانویه 2024 معرفی شوند، در دسترس باشند.

Samsung Gauss مدل زبانی است که زبان انسان را می‌فهمد و پاسخ می‌دهد. این مدل همچنین می‌تواند با کمک به کارهایی مانند نوشتن ایمیل، ویرایش و خلاصه کردن اسناد، ترجمه زبان‌ها و نوشتن، بهره‌وری را افزایش دهد. هنگامی که هوش مصنوعی مولد سامسونگ در محصولات این شرکت استفاده شود، می‌توان از آن برای ارائه کنترل‌های هوشمندتر دستگاه‌ها نیز استفاده کرد. همچنین می‌توان هم بر روی سرورهای ابری و هم بر روی دستگاه‌های پایانی (تلفن، تبلت و رایانه شخصی) با آن کار کرد.

هوش مصنوعی مولد سامسونگ Gauss

هوش مصنوعی مولد سامسونگ Gauss

ترجمه ماشینی

ترجمه ماشینی

Samsung Gauss Code مدلی است که در زبان‌های کد نیز تخصص دارد. این مدل یک دستیار کد با نام «code.i» دارد که به‌صورت داخلی توسط سامسونگ استفاده خواهد شد و برای توسعه سریع و آسان نرم‌افزار ازطریق یک رابط تعاملی استفاده می‌شود و همچنین از توصیف کد و تولید کیس آزمایشی نیز پشتیبانی می‌کند.

Samsung Gauss Image ایجاد و ویرایش تصاویر را آسان می‌کند. این می‌تواند سبک یک تصویر را تغییر دهد، تصاویر با وضوح پایین را به تصاویر با وضوح بالا تبدیل کند و چیزهایی را به یک تصویر موجود اضافه کند. مانند Dall-E، مدل سامسونگ همچنین می‌تواند تصاویر کاملاً جدیدی را فقط ازطریق یک توضیح متنی کوچک ایجاد کند.

همه این مدل‌های هوش مصنوعی تولیدشده توسط سامسونگ می‌توانند برای محافظت از اطلاعات خصوصی بر روی دستگاه‌های این شرکت اجرا شوند. سامسونگ یک تیم اختصاصی برای بخش هوش مصنوعی خود تشکیل داده است که در مراحل مختلف، از جمع‌آوری داده‌ها تا شکل‌گیری نتیجه، مسائل مربوط به حریم خصوصی و امنیتی را به‌صورت داخلی بررسی می‌کند.

نظر شما درباره هوش مصنوعی مولد سامسونگ با نام Samsung Gauss چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی