حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک‌های تراشه مدیاتک Dimensity 9300 در Antutu و GeekBench بالاتر از Snapdragon 8 Gen 3 است

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | بنچمارک، پردازشگرها، تست

دیروز بود که تراشه مدیاتک Dimensity 9300 رسما معرفی شد. این تراشه‌ساز تایوانی تلاش دارد تا بدون هسته کوچک CPU و پشتیبانی از دوربین ۳۲۰ مگاپیکسلی نظر تولیدکننده‌ها و کاربران را به خود جلب کند. رقیب مستقیم این تراشه را اسنپدراگون ۸ نسل ۳ می‌دانیم و جالب است بدانید که در اطلاعات رسمی منتشر شده، بنچمارک‌های تراشه مدیاتک Dimensity 9300 در Antutu و GeekBench بالاتر از Snapdragon 8 Gen 3 است.

بنچمارک‌های تراشه مدیاتک Dimensity 9300

باید توجه داشته باشید که این داده‌ها به صورت رسمی منتشر شده و هنوز دستگاهی با این تراشه در بازار موجود نیست. باید صبر کرد و دید که نمونه نهایی دستگاه تولیدی با این تراشه چه اعدادی را ثبت می‌کند. با این حال در حال حاضر ما اعداد زیر را داریم.

بنچمارک Antutu مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰

بنچمارک Antutu مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰

در بنچمارک AnTuTu V10 تراشه Dimensity 9300 امتیاز 2.207 میلیون را به دست آورد. این اولین تراشه دنیای اندروید است که امیتازی بیش از 2.2 میلیون را کسب می‌کند. نتایج رسمی بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۳ امتیاز نزدیکی اما کمتری را ثبت می‌کند و به متوسط امتیاز ۲.۱۳ میلیون می‌رسد.

همانطور که می‌دانید مدیاتک Dimensity 9300 از نظر طراحی CPU منحصر به فرد بوده و دارای چهار هسته قدرتمند Arm Cortex-X4 (در ۲ خوشه ۱ و ۳ هسته‌ای) و چهار هسته Cortex-A720 با عملکرد بالا است، اما هسته ضعیف Cortex-A5x ندارد.

در بنچمارک GeekBench 6 تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰ در تست تک هسته‌ای امتیاز 2265 و در تست چند هسته‌ای امتیاز نزدیک به ۸۰۰۰ را کسب کرد. بنچمارک‌های رسمی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عملکرد تک‌هسته‌ای کمی بالاتر و حدود ۲۳۰۰ را نشان می‌داد اما عملکرد چند هسته‌ای آن حدود ۷۵۰۰ بود. در نتیجه در عملکرد چند‌هسته‌ای برتری با مدیاتک و در تک‌هسته‌ای برتر با کوالکام است.

تراشه مدیاتک Dimensity 9300 همچنین دارای جدیدترین پردازنده گرافیکی Arm Immortalis-G720 در مدل 12 هسته ای است که در تست بنچمارک نسبت به تمامی مدل‌های رقیب اصلی برتری داشت.

به طور خاص موارد زیر برای پردازش گرافیکی آن ثبت شده است:

۱- امتیاز 4880 در بنچمارک ردیابی پرتوی BaseMark

۲- امتیاز 5638 در بنچمارک 3DMark Wild Life EXTREME

۳- 347 فریم در ثانیه در تست GFX 1080P Manhattan 3.1 نمایشگر خاموش

۲۴- 103 فریم در ثانیه در آزمایش GFvul0PX Affec1

مدیاتک همچنین ادعا می‌کند که در سطح پردازش یکسان، Dimensity 9300 تا ۳۳ درصد کارآمدتر از Dimensity 9200 بوده و با توان مصرفی یکسان تا ۴۰ درصد بهبود عملکرد اوج را ارائه می دهد.

ویوو و اوپو هر دو تایید کرده‌اند که گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار آینده‌شان به تراشه جدید Dimensity 9300 مجهز خواهند شد. دیدن عملکرد Dimensity 9300 در دستگاه های واقعی و مقایسه آن با سایر تراشه های پرچمدار جالب خواهد بود.

نظر شما درباره عملکرد تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)