حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انجام جراحی بینی توسط هوش مصنوعی در آینده ای نزدیک؟!

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

اخیرا ایلان ماسک در مصاحبه ای اعلام کرده بود که به زودی هوش مصنوعی جای مشاغل را خواهد گرفت و در اینده هیچ شغلی باقی نخواهد ماند!

فکر کردن به این موضوع شاید کمی ترسناک بنظر برسه ولی آیا روزی میرسه که ربات و هوش مصنوعی جایگزین جراحان زیبایی بشه و بدون دخالت انسان بتونه عمل های مختلفی مثل عمل بینی یا سایر جراحی ها رو انجام بده؟

پاسخ به این سوال شاید کمی زود باشه ولی در گذشته شاید کمتر کسی فکرشو میکرد که روزی برسه که ادم توسط یه شی کوچیک مثل گوشی تلفن بتونه با شخصی توی اونسر دنیا حرف بزنه و صدا و تصویرشو همزمان دریافت کنه!ولی میبینید که در حال حاضر این موضوع شدنی شده.

در ادامه از کمک ها و ابزارهای حال حاضر هوش مصنوعی برای کمک به بهتر شدن نتیجه جراحی زیبایی بینی میپردازیم.

عمل زیبایی بینی پرطرف دار در ایران

یکی از عمل هایی که بین ایرانیا خیلی طرفدار داره و شاید پر طرفدارترین عمل زیبایی هم بین جوان های ایرانی یا حتی افراد میانسال بین خانم ها و اقایون هستش عمل زیبایی بینی هستش.این جراحی به طوری شایع شده که بعضی از نشریات با کنایه به این موضع پرداختن که ممکنه نسل بینی ایرانی تا چند سال آینده منقرض بشه!

البته این موضوع هستش که به طور کلی جراحی زیبایی توی جهان فراگیر شده و یکی از دلایل این موضوع هم گسترش فناوری و تکنولوژی شبکه های اجتماعی هستش که اغب خانم ها یا حتی اقایون این موضوع القا میشه که شاید چهره ی زیبایی ندارن و ناخوداگاه به سمته این نوع جراحی ها که گاها هم ریسکه بالایی ممکنه داشته باشه کشیده میشن.

ابزارهای مفید هوش مصنوعی برای عمل های زیبایی

حالا که این عمل ها اینقدر زیاد شده بهتره که با کمک دانش به روز ریسک های این عمل ها به حداقل برسه که یکی از این ابزارها ،ابزار هوش مصنوعی هستش.

با کمک بعضی از ابزارهای هوش مصنوعی میشه مثلا قبل اینکه جراحی زیبایی بینی یا جراحی های مشابه رو انجام دید یه فیدبک از بعد از عمل دریافت کرد.

مثلا میشه عکس فعلی بینی رو داد و جنس و نوع بینی رو داد و تا حدی تغییراتی که میشه بعد از عمل به دست بیاد رو به شما نمایش میده.در واقع همون افتر بیفور خودتون رو میتونید ببینید و تا حدی ذهنیت و دیدگاهتون نسبت به اون پروسیجری که میخواید انجام بدین رو دستتون میاد.

دستگاه های نوین پیکرتراشی مجهز به هوش مصنوعی

به طور کل مکانسیم دستگاه های پیکرتراشی برای ساکشن چربی زیر پوستی هستش و نسل های قدیم این دستگاه که مجهز به هوش مصنوعی نیستن باعث آسیب به بعضی بافت های دیگه مثل بافت های عضلانی و حتی بعضی اندام مثل ریه می شوند(البته در صورتی که جراح مهارت و دقت لازم رو حین عمل نداشته باشه ) ولی بعضی از دستگاه های به روز  با پیشرفت علم و تکنولوژی ساخته شدن که مجهز به هوش مصنوعی و سنسورهای مختلف هستن که در صورتی که بخواد این دستگاه به اندام هایی به جز چربی نزدیک بشن به صورت هوشمند از این کار جلوگیری میشه.

جمع بندی : شاید الان علم هوش مصنوعی به این مقدار پیشرفته نشده که مثلا صفر تا صد یک عمل به این ربات ها و بدون دخالت انسان انجام بشه ولی در اینده هیچ چیزی غیر ممکن نمیتونه باشه و باید ببینیم سرنوشت رشد و پیشرفت علم و تکنولوژی و هوش مصنوعی به کجا میرسه.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات