حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سنسور دوربین ISOCELL GNK سامسونگ با رزولوشن 50 مگاپیکسلی رسماً معرفی شد

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | دوربین، سامسونگ

سامسونگ امروز از سنسور دوربین جدید 50 مگاپیکسلی خود با نام ISOCELL GNK (شماره مدل S5KGNK) رونمایی کرد که نسخه پیشرفته‌تر ISOCELL GN1 محسوب می‌شود. این حسگر تصویر قابلیت‌های عکسبرداری و فیلمبرداری بسیاری از دستگاه‌های سامسونگ و غیر سامسونگ را ارتقا می‌دهد. گفته می‌شود که اولین استفاده از سنسور مذکور در Pixel 8 Pro گوگل بوده است که البته این موضوع به‌صورت رسمی تأیید نشده است.

سنسور دوربین ISOCELL GNK سامسونگ

حسگر جدید نسبت‌به نسل قبلی خود، ISOCELL GN1، پیشرفت‌های چشمگیری دارد، ازجمله توانایی تولید تصاویر با محدوده دینامیکی تا 120 دسی‌بل. این امر با سه حالت ISO مختلف امکان‌پذیر است که رنج دینامیکی را بهبود می‌بخشد و درعین‌حال باعث کاهش مصنوعات حرکتی می‌شود.

سنسور دوربین ISOCELL GNK سامسونگ

سنسور دوربین ISOCELL GNK سامسونگ

ISOCELL GNK با رزولوشن 50 مگاپیکسلی خود دارای همان سایز 1/1.3 اینچی نسل قبلی خود است. بنابراین حتی همان اندازه پیکسل 1.2 میکرونی را دارد، اما سامسونگ در جاهای دیگر بهبودهایی را برای ارائه قابلیت‌های عکسبرداری و فیلمبرداری پیشرفته انجام داده است.

ازجمله مواردی مانند فوکوس خودکار Dual Pixel Pro که قادر به فوکوس سریع بر روی اجسام درحال حرکت، هر زمان که در کادر هستند، می‌باشد. کاربران حرفه‌ای از توانایی سنسور برای ثبت تصاویر 14 بیتی RAW برای رنگ‌های زنده‌تر خشنود خواهند شد.

فیلمبرداری با وضوح 8K و 30 فریم‌برثانیه این سنسور بدون افت زیاد در میدان دید امکان‌پذیر است. فوکوس خودکار علاوه‌بر فیلمبرداری HDR در حالت FHD با نرخ تا 240 فریم‌برثانیه برای ویدیو نیز پشتیبانی می‌شود.

سامسونگ هنوز تأیید نکرده است که کدام گوشی‌های خاص با این سنسور عرضه خواهند شد. بااین‌حال، افشاگر خوش‌سابقه Tech_Reve ادعا کرده است که گوشی پرچمدار پیکسل 8 پرو گوگل اولین دستگاه بهره‌مند از سنسور دوربین جدید سامسونگ است.

ISOCELL GNK سامسونگ نشان‌دهنده یک تغییر الگو در تصویربرداری گوشی‌های هوشمند است و به کاربران نوید توانایی ثبت عکس‌های خیره‌کننده و با جزئیات را بدون توجه به شرایط نوری می‌دهد. GNK با قابلیت‌های پیشرفته HDR، سیستم فوکوس خودکار بی‌نظیر و پشتیبانی از فیلمبرداری با وضوح بالا، معیار جدیدی را برای عکاسی با موبایل تعیین می‌کند. این نوآوری توسط سامسونگ یک جهش قابل‌توجه رو به جلو در تکامل مداوم فناوری دوربین گوشی‌های هوشمند است.

نظر شما درباره حسگر تصویر جدید ISOCELL GNK سامسونگ و قابلیت‌های آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی