حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی سامسونگ در فصل سوم 2023 اعلام شد: بالاترین عملکرد امسال به‌لطف پنل OLED و گوشی تاشو

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها

دو هفته پس از انتشار گزارش اولیه سامسونگ، این شرکت گزارش کامل درآمد مالی خود برای فصل سوم 2023 را منتشر کرد. درآمد برند کره‌ای 67.4 تریلیون KRW (حدود 49.86 میلیارد دلار) در دوره جولای تا آگوست و سود عملیاتی این شرکت نیز 2.43 تریلیون KRW (حدود 1.79 میلیارد دلار) برآورده شده است. این بالاترین سود سه‌ماهه‌ای است که این شرکت در سال جاری به‌دست آورده و این به‌دلیل فروش چشمگیر پنل‌های نمایشگر OLED و گوشی‌های هوشمند رده‌بالا به‌خصوص دستگاه‌های تاشو است.

گزارش مالی سامسونگ در فصل سوم 2023

درآمد سامسونگ الکترونیکس در سه‌ماهه سوم 2023، 12 درصد کمتر از سه‌ماهه سوم 2022 بوده؛ درحالی‌که سود عملیاتی 77 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است. بااین‌حال، این بهترین عملکرد این برند در سال جاری به‌شمار می‌رود و بسیار بهتر از سه‌ماهه دوم 2023 است. سامسونگ این ارقام بهبودیافته را مدیون فروش قوی گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 که در ماه آگوست معرفی شدند و پنل‌های OLED موبایل (بیشتر برای سری آیفون 15 اپل) می‌داند.

از نیمه دوم سال گذشته، درآمد و سود این شرکت به‌دلیل تقاضای ضعیف برای تراشه‌های نیمه‌هادی، لوازم‌خانگی و تلویزیون به‌شدت آسیب دیده است، زیرا رکود اقتصادی جهانی مردم را از پرداخت هزینه‌های بیشتر باز می‌دارد. این شرکت اولین ضرر خود را در کل تاریخ بخش تراشه‌های نیمه‌هادی خود و کمترین سود خود در 14 سال گذشته را ثبت کرده است.

کسب و کار Device Solutions نیز 3.75 تریلیون KRW (2.77 میلیارد دلار) زیان عملیاتی ثبت کرده است، اما در مقایسه با زیان 4.36 تریلیون KRW (3.22 میلیارد دلار) که این بخش در سه‌ماهه گذشته ثبت کرده بود، بهبود یافته است. قیمت تراشه‌های فلش DRAM و NAND نیز شروع به افزایش کرده است که به این معنی است که روزهای خوبی برای این شرکت در پیش است.

گزارش مالی سامسونگ در فصل سوم 2023

گزارش مالی سامسونگ در فصل سوم 2023

Samsung MX، بخش گوشی‌های هوشمند، با وجود رکود اقتصادی جهانی، درآمد کمی بهبودیافته را ثبت کرده است. این شرکت برای بهبود سودآوری خود، بر فروش دستگاه‌های رده‌بالا مانند گلکسی اس 23، گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 تمرکز کرده است. Samsung Networks که تجهیزات زیرساخت مخابراتی را می‌فروشد نیز خوب عمل کرده و همراه با Samsung MX، سود عملیاتی 3.3 تریلیون KRW (2.44 میلیارد دلار) ایجاد کرده است. این یک افزایش جزئی در مقایسه با اعداد (3.2 تریلیون KRW) سه‌ماهه دوم 2023 است.

سامسونگ دیسپلی که پنل‌های OLED را برای گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌ها می‌فروشد، در سه‌ماهه سوم سال 2023 به سود خود بازگشت. این دومین فصل برای این بخش در سه سال گذشته است که به سود می‌رسد.

ازآنجایی‌که تخمین زده می‌شود فروش گوشی‌های هوشمند و تراشه‌های نیمه‌هادی در سه‌ماهه آینده بهبود یابد، سامسونگ احتمالاً درآمد و سود بیشتری را گزارش خواهد کرد. Samsung Foundry که یک تولیدکننده تراشه قراردادی است، شروع به جذب مشتریان بیشتری کرده است و این به درآمد این شرکت در ماه‌های آینده اضافه می‌کند. بااین‌حال، سامسونگ بیان می‌کند برخی از شرایط چالش‌برانگیز اقتصاد کلان ممکن است در آینده نزدیک ادامه داشته باشد.

انتظار می‌رود سامسونگ گلکسی اس 24 را در سه‌ماهه اول 2024 و اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را در سال آینده عرضه کند. با پردازنده‌های دو منبعی این شرکت برای Galaxy S24 (Exynos 2400 و Snapdragon 8 Gen 3)، سودآوری این شرکت می‌تواند در سال آینده بهبود یابد. این برند همچنین اعلام کرده است که به‌زودی اولین لپ‌تاپ خود را براساس تراشه Snapdragon X Elite که هفته گذشته رونمایی شد، عرضه خواهد کرد.

نظر شما درباره گزارش مالی سامسونگ در فصل سوم 2023 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی