حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویوو BlueOS رسماً معرفی شد: سیستم‌عامل اختصاصی vivo

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | سیستم عامل، ویوو

در کنفرانس توسعه‌دهندگان 2023 ویوو، این برند از سیستم‌عامل اختصاصی خود، BlueOS، درکنار آخرین نسخه از رابط کاربری خود، 4 Origin OS، برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها رونمایی کرد. BlueOS یک سیستم‌عامل آینده‌نگر و خودتوسعه‌یافته است که برای پشتیبانی از طیف متنوعی از دستگاه‌ها طراحی شده است، حتی دستگاه‌هایی با حداقل پیکربندی مانند CPU 200MHz و 32MB RAM قابلیت استفاده از این سیستم‌عامل را دارا هستند. بااین‌حال، باید توجه داشته باشید که BlueOS از برنامه‌های اندروید پشتیبانی نمی‌کند.

ویوو BlueOS

ویژگی برجسته Vivo BlueOS استفاده آن از زبان برنامه‌نویسی Rust است که اولین بار در ساخت چارچوب سیستم برای یک سیستم‌عامل در جهان بهره گرفته شده است. این سیستم نوآورانه دارای قابلیت‌های گسترده‌ای است که از مدل‌های بزرگ و تعاملات چندوجهی پشتیبانی می‌کند.

قابلیت‌های ورودی گسترده این سیستم‌عامل شامل صدا، تصویر، متن، ویدئو، اشاره، زبان اشاره و حتی تشخیص امواج مغزی می‌شود. BlueOS در توسعه برنامه‌ها جهش می‌کند و امکان تولید کد خودکار و ایجاد دسکتاپ، تصاویر پس‌زمینه و تم‌های شخصی‌سازی‌شده را فراهم می‌کند.

ویوو BlueOS

ویوو BlueOS

یکی از نکات برجسته پشتیبانی BlueOS از پروتکل اتصال BlueXlink است که از یک مفهوم طراحی توزیع‌شده استفاده می‌کند که سازگاری با پروتکل‌های استاندارد صنعتی را تضمین می‌کند. این جریان یکپارچه و ایمن، داده و دسترسی به چندین دستگاه را تسهیل می‌کند و طیف وسیعی از سناریوها را در خانه‌های هوشمند، سفر و محیط‌های اداری فراهم می‌کند.

دستگاه‌های آینده ویوو، به‌خصوص ساعت‌های هوشمند سری Vivo Watch 3 ازجمله محصولات اولیه‌ای خواهند بود که دارای سیستم‌عامل BlueOS هستند. بااین‌حال، مهم است که توجه داشته باشید که BlueOS از برنامه‌های اندروید پشتیبانی نمی‌کند. درحال‌حاضر، این سیستم دسترسی به برنامه‌هایی مانند Alipay ،Baidu Maps و Himalaya را ارائه می‌دهد و با استانداردهای برنامه سریع hapjs سازگار است.

معرفی BlueOS نشان‌دهنده تعهد Vivo به پیشبرد مرزهای نوآوری در قلمرو سیستم‌های عامل است که نویدبخش عصر جدیدی از فناوری هوشمند و اتصال یکپارچه برای کاربران در دامنه‌های مختلف است.

دیدگاه شما پیرامون سیستم‌عامل ویوو BlueOS چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی