حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویوو Origin OS 4 رسماً معرفی شد: بازتعریف رابط کاربری، فونت و اتصال

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سیستم عامل، ویوو

کنفرانس توسعه‌دهندگان امروز ویوو با معرفی Origin OS 4 مبتنی‌بر اندروید 14 آغاز شد. نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی ویوو مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید شامل طراحی تازه رابط کاربری و بهبود عملکرد را به‌ارمغان می‌آورد، اما متأسفانه هیچ برنامه‌ای برای استفاده از آن در گوشی‌های خارج از چین وجود ندارد. البته ویوو چندی پیش Funtouch OS 14 را معرفی کرده بود که رابط کاربری مبتنی‌بر اندروید 14 این شرکت برای مدل‌های بین‌المللی است.

ویوو Origin OS 4

بهبود عملکرد Origin OS 4 شامل پاسخ سریع‌تر برنامه‌ها است که توسط “کارت گرافیک مجازی” فعال می‌شود. این مورد زمان باز و بسته شدن برنامه‌ها را تا 36 درصد کاهش می‌دهد و ثبات نرخ فریم را تا 70 درصد افزایش می‌دهد.

ویوو Origin OS 4

ویوو Origin OS 4

آنچه درواقع اتفاق می‌افتد این است که سیستم‌عامل وظایف روی صفحه را در اولویت قرار داده، منابع بیشتری را از CPU و GPU اختصاص می‌دهد و “محاسبات نامربوط” را مسدود می‌کند.

بهبودهای بصری این نسخه نیز شامل بیش از 2000 آیکون بازطراحی‌شده برای بهبود ظاهر رابط کاربری است. این شرکت یک فونت سفارشی vivo Sans را نیز در کل سیستم اعمال کرده و همچنین تعاملات رابط کاربری با جلوه‌های تاری بی‌درنگ، تصاویر پس‌زمینه متنی و سفارشی‌سازی صفحه قفل وجود دارد.

نسخه جدید Origin OS با vivo smart car 4.0 نیز ارائه می‌شود. این مورد جایگزین Android Auto است که در چین در دسترس نیست. این رابطی است که هنگام اتصال تلفن هوشمند خود به خودروهای پشتیبانی‌شده دریافت می‌کنید . اتصال خودرو را بهبود می‌بخشد و ویژگی‌هایی مانند ناوبری کنترل‌شده صوتی، موسیقی، کنترل تماس و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. ازطریق این ویژگی، کاربران همچنین به ویژگی‌های دستیار پارکینگ دسترسی پیدا می‌کنند که به ناوبری آسان به پارکینگ‌های اطراف کمک می‌کند. این قابلیت همچنین پرداخت‌ها را ساده می‌کند و تشخیص فوری مکان را ارائه می‌دهد.

ویوو Origin OS 4

ویوو Origin OS 4

OriginOS 4 همچنین Smooth Envision را بهبود بخشیده است که عملکرد سیستم را با کاهش فرآیندهای مداوم و بهبود استفاده از RAM بهینه می‌کند. همچنین تا 600 مگابایت فضای رم اضافی برای دستگاه هایی با 8 گیگابایت یا بیشتر اضافه می‌کند. با App Retainer، کاربران می‌توانند برخی از برنامه‌ها را در لیست سفید قرار دهند تا مطمئن شوند که برنامه‌های مهم خود را دقیقاً از همان جایی که متوقف کرده‌اند، اجرا می‌کنند. این برند با قابلیت ارتقایافته پنجره کوچک، با پشتیبانی از 12 پنجره فعال و تعلیق با سوایپ جانبی، پیشرفت‌هایی را در انجام مولتی‌تسکینگ ارائه می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه می‌توان به بهبود نرمی انیمیشن به‌همراه قابلیت‌های جدید اشاره کرد.

دیگر ویژگی‌های خاص نسخه چین که بعید به‌نظر می‌رسد در سطح جهانی عرضه شود، دستیار جدید Blue Heart Jr V مجهز به هوش مصنوعی و Family Health است که دستگاه‌های هوشمند سایر اعضای خانواده را در یک ویجت منظم ردیابی می‌کند.

انتشار OriginOS 4 برای دستگاه‌های موجود تا پایان سال آغاز خواهد شد. اولین دستگاه‌ها واجد شرایط دریافت آخرین نسخه از رابط کاربری ویوو شامل X Fold 2 ،X Flip ،X90 ،X90 Pro و +X90 Pro و همچنین iQOO 11 ،iQOO 11S و iQOO 11 Pro خواهند بود. سری‌های آتی vivo X100 و iQOO 12 نیز آن را به‌صورت ازپیش نصب‌شده اجرا خواهند کرد.

ویوو Origin OS 4

ویوو Origin OS 4

نظر شما درباره ویوو Origin OS 4 و عناصر رابط کاربری، عملکردی و زیبایی‌شناسی آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی