حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیمک 24 اینچی جدید اپل با تراشه M3 رسماً معرفی شد

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل درجریان رویداد Scary fast امشب خود، نسل جدید آیمک 24 اینچی خود با تراشه M3 را در شرایطی معرفی کرد که تقریباً سه سال از معرفی نسخه M1 iMac آن می‌گذرد. نسخه جدید دارای طراحی مشابه مدل قبلی خود است، اما اکنون با تراشه سریع‌تر و کارآمدتر M3 ارائه می‌شود.

آیمک 24 اینچی جدید اپل با تراشه M3

ازنظر طراحی، iMac جدید مشابه مدل قبلی خود به‌نظر می‌رسد. نمایشگر مدل جدید نیز همانند گذشته است؛ پنل 24 اینچی با وضوح 4.5K. بزرگترین ارتقا در اینجا اما تراشه M3 است، به‌خصوص که iMac از سال 2021، زمانی که از تراشه M1 بهره می‌برد، به‌روز نشده بود.

تراشه جدید M3 مشابه A17 Pro استفاده‌شده در سری iPhone 15 Pro براساس فرایند 3 نانومتری TSMC ساخته شده است. این اولین تراشه اپل است که بر اساس معماری 3 نانومتری برای Mac طراحی شده است. اپل می‌گوید که M3 پیشرفت‌های بزرگی را در مورد پردازنده گرافیکی به‌ارمغان می‌آورد. M3 همراه با A17 Pro اولین تراشه‌های اپل هستند که از فناوری ردیابی پرتوهای سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کنند.

آیمک 24 اینچی جدید اپل با تراشه M3

آیمک 24 اینچی جدید اپل با تراشه M3

آیمک جدید با تراشه M3 تا 2 برابر سریع‌تر از مدل قبلی خود است که از تراشه M1 بهره می‌برد. برای کسانی که از کماکان از آیمک مبتنی‌بر اینتل استفاده می‌کنند، اپل می‌گوید که آیمک جدید تا 2.5 برابر سریع‌تر از مدل‌های 27 اینچی قبلی و 4.5 برابر سریع‌تر از مدل‌های 21.4 اینچی قبلی است.

نسل جدید آیمک دارای Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 است. این مدل همچنان در همان رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی، صورتی، بنفش، آبی و نقره‌ای موجود است.

قیمت نسل جدید آیمک 24 اینچی با تراشه M3 مشابه نسخه قبلی خود بوده و از 1299 دلار برای حافظه 256 گیگابایتی و پیکربندی رم 8 گیگابایتی شروع می‌شود. شایان‌ذکر است که هیچ نسخه‌ای از آیمک با تراشه‌های M3 Pro یا M3 Max وجود ندارد. پیش‌سفارش این دستگاه از امروز در وب‌سایت اپل آغاز می‌شود و تحویل آن برای 7 نوامبر برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما درباره iMac‌ جدید اپل با تراشه M3 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی