حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیرعامل مایکروسافت از تسلیم شدن در بازار گوشی های موبایل ویندوزی ابراز پشیمانی کرد

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | چهره ها، مایکروسافت

سرنوشت شوم تلاش‌های مایکروسافت برای ویندوزفون (و ویندوز 10 موبایل) یکی از معروف‌ترین اشتباهات این شرکت است که هنوز هم باعث رنجش برخی طرفداران این غول نرم‌افزاری می‌شود. در این میان اما، مشخص شده است که ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، نیز به‌نوبه‌ی خود از تسلیم شدن در بازار گوشی های ویندوزی و موبایل پشیمان است.

تأسف مدیرعامل مایکروسافت از تسلیم شدن در بازار گوشی های ویندوزی

نادلا در مصاحبه‌ای با Business Insider اعتراف کرد که «خروج» مایکروسافت از تجارت تلفن همراه می‌توانست بهتر انجام شود. نادلا در پاسخ به سؤالی درباره یک اشتباه استراتژیک یا تصمیم اشتباه که ممکن است از بابت آن پشیمان باشد، پاسخ می‌دهد:

«تصمیمی که فکر می‌کنم بسیاری از مردم درباره آن صحبت می‌کنند و یکی از سخت‌ترین تصمیم‌ها در دوره مدیرعاملی‌ام می‌باشد، خروج ما از چیزی بود که در آن زمان تلفن همراه می‌نامم. در نگاهی به گذشته، فکر می‌کنم می‌توانستیم راه‌هایی وجود داشته باشد که بتوانیم آن را با اختراع مجدد مقوله محاسبات بین رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها و تلفن‌ها به‌کار ببریم.»

مایکروسافت درنهایت چند سال پس از حذف کسب‌وکار موبایل نوکیا، تأیید کرد که ویندوزفون مرده است. مایکروسافت از آن زمان تاکنون گوشی‌های سرفیس Duo و سرفیس Duo 2 مجهز به اندروید را عرضه کرده است، اما بدون جانشین شایسته و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری نامرتب، مشخص نیست که آینده سرفیس Duo نیز چه خواهد بود.

تأسف مدیرعامل مایکروسافت از تسلیم شدن در بازار گوشی های ویندوزی

تأسف مدیرعامل مایکروسافت از تسلیم شدن در بازار گوشی های ویندوزی

نادلا اکنون سومین مدیرعامل مایکروسافت است که به اشتباهات موبایلی این شرکت اعتراف می‌کند. بیل گیتس، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل سابق مایکروسافت، نیز پیش از این بیان کرده بود که “بزرگ‌ترین اشتباه او” شکست مایکروسافت از اندروید بوده است. گوگل در سال 2005 اندروید را به قیمت 50 میلیون دلار خریداری کرد و اریک اشمیت، مدیرعامل سابق این شرکت، در سال 2012 اعتراف کرد که تمرکز اولیه گوگل، تلاش‌های اولیه مایکروسافت برای ویندوز موبایل را با شکست مواجه کرده است.

استیو بالمر، مدیرعامل سابق مایکروسافت، نیز در پاسخ به اندروید و تهدید آیفون کند بود و تلاش‌های شرکت را بر روی ویندوز موبایل متمرکز کرد درحالی‌که به آیفون می‌خندید و آن را «گران‌ترین گوشی جهان که برای مشتریان تجاری جذابیتی ندارد نامید؛ چون کیبورد ندارد.»

بالمر در سال 2013 اعتراف کرد که پشیمان است که خیلی زودتر روی گوشی‌های موبایل تمرکز نکرده است. بالمر توضیح داد: «متأسفم که در اوایل دهه 2000 دوره‌ای بود که ما آن‌قدر روی کارهایی که باید در اطراف ویندوز ویستا انجام می‌دادیم، متمرکز بودیم که نمی‌توانستیم استعدادها را در دستگاه جدیدی به نام تلفن همراه قرار دهیم. این چیزی است که من بیشتر از همه از بابت آن متأسفم.»

بااین‌حال، مایکروسافت در دهه گذشته بر روی برنامه‌های اندروید و iOS تمرکز کرده است. این شرکت به‌طور مداوم برنامه Phone Link خود را به‌روز می‌کند تا گوشی‌های اندروید و حتی آیفون را به ویندوز پیوند دهد و همچنین رابطه نزدیکی با سامسونگ دارد تا اطمینان حاصل کند که برنامه‌های موبایل Office روی گوشی‌های اندرویدی سامسونگ به‌صورت از پیش نصب‌شده ارائه می‌شوند.

نظر شما درباره ابزار پشیمانی مدیرعامل مایکروسافت از تسلیم شدن زودهنگام در بخش گوشی های موبایل ویندوزی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی