حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش امنیت دستگاه‌های اندرویدی با آپدیت Google Play Protect

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | امنیت

گوگل در حال عرضه ویژگی جدید برای سرویس امنیتی Play Protect خود است که برنامه‌ها را در سطح کد و در آنِ واحد اسکن می‌کند تا تهدیدات نوظهور مانند بدافزار چند شکلی را شناسایی کند. افزایش امنیت دستگاه‌های اندرویدی با آپدیت Google Play Protect محقق خواهد شد و تلاش دارد از بدافزارهای متکی بر هوش مصنوعی جلوگیری کند.

آپدیت Google Play Protect

گوگل Play Protect قبلاً برنامه‌ها را قبل و بعد از نصب اسکن می‌کرد، اما اسکن جدید در سطح کد به شناسایی تهدیدهای پیچیده‌تر کمک می‌کند. این امر اهمیت زیادی دارد زیرا مجرمان سایبری به طور فزاینده‌ای از هوش مصنوعی و سایر روش ها برای توسعه بدافزار استفاده می کنند که می‌تواند از روش‌های تشخیص سنتی عبور کند.

وقتی کاربر سعی می کند برنامه‌ای را نصب کند که قبلاً هرگز اسکن نشده است، Google Play Protect اسکن بلادرنگ را توصیه می کند. اسکن سیگنال های مهمی را از برنامه استخراج می کند و آنها را برای ارزیابی به زیرساخت پشتیبان Google ارسال می کند. هنگامی که اسکن کامل شد، به کاربر اطلاع داده می شود که آیا نصب برنامه ایمن بوده یا به طور بالقوه مضر است.

این ویژگی جدید افزودنی خوبی برای محافظت‌های موجود Google Play Protect است که برای شناسایی برنامه‌های مشکوک، متکی به اسکن هوشمند فعلی و اطلاعات شناسایی اپلیکیشن‌های مخرب خواهد بود. با ارزیابی جدید در سطح کد، اکنون می‌تواند برنامه‌های مخرب پیچیده‌تری را که از هوش مصنوعی یا روش‌های دیگر برای فرار از شناسایی استفاده می‌کنند، بشناسد.

گوگل می گوید که ویژگی جدید Play Protect ابتدا در هند و سپس به صورت انتخابی در سایر کشورها و طی ماه های آینده عرضه خواهد شد.

فکر می‌کنید در این رقابت برنامه‌های مخرب موفق می‌شوند یا سیستم‌های تشخیصی؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)