حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هشدار امنیتی گوگل: روبیکا را پاک کنید

سوپراپلکیشن روبیکا یک نرم افزار ایرانی است که تلاش دارد همه خدماتی که می‌تواند ارایه دهد. از پیام رسانی تا شبکه اجتماعی، سرویس پخش ویدیو و … . از امروز صبح یعنی جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ کاربران اندرویدی این سرویس هشداری از سوی Play Protect گوگل دریافت کردند. در این هشدار گفته می شود که “روبیکا را پاک کنید” اما داستان چیست؟

روبیکا را پاک کنید

برای پرداختن به این خبر ابتدا باید به شما بگوییم که سپر امنیتی گوگل یا Google Play Protect چیست؟ خیلی خلاصه اگر بخواهیم بگوییم:

گوگل Play Protect نام جمعی برای مؤلفه‌های امنیتی آنلاین و آفلاین Google است که مطمئن می‌شود برنامه‌های تلفن شما (بدون توجه به جایی که آنها را دانلود کرده‌اید) ایمن باشند.

روبیکا را حذف کنید

روبیکا را حذف کنید

این سرویس موارد مختلفی را بررسی می‌کند و یکی از آن ها دسترسی نرم‌افزار و بازی‌هاست. در خطایی که گوگل پلی پروتکت به نرم افزار روبیکا می‌گیرد، احتمال جاسوسی از اطلاعات شما مطرح می شود. اما چه اطلاعاتی؟ چیزی گوگل می‌گوید می تواند شامل موارد زیر شود:

  1. ۱- پیامک‌ها (SMS)
  2. ۲- تصاویر
  3. ۳- صداهای ضبط شده
  4. ۴- سابقه تماس
هشدار امنیتی گوگل پلی پروتکت به زبان فارسی درباره روبیکا و توصیه به پاک کردن آن

هشدار امنیتی گوگل پلی پروتکت به زبان فارسی درباره روبیکا و توصیه به پاک کردن آن

خطای مذکور از صبح جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ روی موبایل های اندرویدی دیده شده است. توصیه گوگل به شما این است که نرم افزاری که پتانسیل به خطر انداختن امنیت شما را دارد، پاک کنید. این موضوع درباره روبیکا نیز صادق است.

پس از پاک کردن Rubika از موبایل اندروید خود و اسکن کردن دوباره دستگاه با سرویس گوگل پلی پروتکت، نرم افزار مخرب دیگری شناسایی نشد.

متاسفانه روبیکا امکان حذف حساب کاربری یا Delete Account آنی را به شما نمی‌دهد و فعلا با پاک کردن این سرویس از روی موبایل اندرویدی خود می توانید امنیت دستگاه‌تان را بهبود ببخشید.

شما هم این خطا را دریافت کردید؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Taktaz

مثل روز روشنه که این پیغام سیاسی هست چون روبیکا تنها پیام رسان داخلی هست که به نسبت بقیه خوب عمل کرده و پتانسیل جایگزینی برای واتساپ را دارد….کلا اینها تحمل رقیب را ندارن چه ایران باشه چه خارج اون از هواوی و ZTE که با بستن انگ جاسوس تحریمش کردن اون از تیک تاک که رقیب اینساگرام بود تحریمش کردن و ….

M.irani

امیدوارم در کنار اینکه همه ی ما میدونیم مسئولین نالایق و خائنی داریم توی این مملکت که البته مسئولین خوب و لایق هم کم نداریم… در کنارش همه ی ما این رو درک کنیم که این تحریم ها، این حذف کردن ها و کارهایی و صحبت هایی که از طرف خارجی ها بر علیه این کشور میشه، از روی خیرخواهی نیست! و همینجا دیگه باید متوجه شد که نباید طبق خط دهی اونها پیش بریم!

M.irani

و البته درست کردن این اوضاع هم باز بدست خودمون هستش، و این درست شدن و درست کردن اوضاع جز با بالا بردن آگاهی و مطالعه ی درست اتفاق نمیوفته، و در غیر اینصورت همیشه بازیچه ی سیاسیون خائن داخلی و لاشخورهای خارجی از طریق قدرت رسانه ایشون خواهیم بود

hameds1

تو همین چندتا پست اخیر که درباره فیلتر کردن همه ابزارهای گوگل نوشته شده صداتون در نیومده که چرا همه چیزو فیلتر میکنید
حالا که گوگل برای این جاسوس افزار هشدار صادر کرده صدای واق واقتون در اومده؟

M.irani

برای اینکه بتونیم صحبت کنیم و حرف همو درک کنیم نیازی نیست توهین کنیم دوست خوبم، تو هموطن منی، نذار رسانه ها برای مقاصد خودشون مارو مقابل هم قرار بدن.

اگر این کارو نکنیم تا ابد ما مردم مشغول خودمون هستیم و دو شقه میمونیم و هیچ چیزی درست نمیشه…
برای من نه، برای خودت و من هم برای خودم و آرامش خودم باید مطالعه کنیم تا حقیقت رو متوجه بشیم، و متاسفانه رسانه ها معمولا به ماکمک نمیکنن

hameds1

تنها چیزی که مثل روز روشنه اینه که شما بخاطر یه ساندیس هموطن، دوست، آشنا و حتی خونواده خودتم میفروشی

یه‌نفر

به‌نظرم انسان زمانی توهین یا مسخره می‌کنه که خودش چیزی رو که می‌دونه رو قبول نداشته باشه. وگرنه به نظرم گفتن حقیقت، اون هم در شرایطی که اکثریت شما رو درک نخواهند کرد؛ یا به علت شجاعت هست، یا به علت اطمینان قلبی به اون حرف. حالا شما با مسخره کردن خودت رو تخلیه کن.
من انسان وطن‌پرستی نیستم چون حس میکنم یکجور نژادپرستی هست و از لحاظ اخلاقی،دینی،علمی،فلسفی‌و… قابل توجیه نیست ولی این رو مطمئن هستم که از آمریکا متنفرم.

یه‌نفر

سلام در بروزرسانی جدید روبیکا، حذف حساب کاربری هم اضافه شده. و اینکه به نظرم کار گوگل سیاسی بود. نمی‌دونم چرا ولی کلاً به گوگل حس خوبی ندارم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)