حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی اولیه سامسونگ در فصل سوم 2023 اعلام شد: عملکرد کماکان ضعیف اما رو به بهبود

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها

سامسونگ به‌دلیل رکود بخش تراشه‌های خود، روزهای سختی را پشت سر گذاشته که منجر به ضررهای بزرگی برای این شرکت شده است. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که این برند کره‌ای درحال بهبود رکود و کاهش زیان در تجارت تراشه‌های نیمه‌هادی خود است. به‌تازگی، سامسونگ گزارش اولیه درآمد مالی فصل سوم 2023 خود را اعلام کرده است که اگرچه بهتر از حد انتظار تحلیلگران و عملکرد خود نسبت‌به سه‌ماهه گذشته ظاهر شده، اما سود آن‌ها نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته کماکان پایین‌تر است. لازم‌به‌ذکر است که گزارش مالی نهایی این شرکت در این دوره، تا پایان ماه جاری میلادی اعلام خواهد شد.

گزارش مالی سامسونگ در فصل سوم 2023

Samsung Electronics در گزارش مالی خود بیان می‌کند که درآمد این شرکت در فصل سوم سال، حدود 67 تریلیون KRW (50.07 میلیارد دلار) بوده و سود آن‌ها نیز به حدود 2.4 تریلیون KRW (1.79 میلیارد دلار) رسیده است. این میزان، کاهش 77 درصدی در سود عملیاتی در مقایسه با سه‌ماهه سوم 2022 را نشان می‌دهد، اما در مقایسه با 0.6 تریلیون KRW (حدود 459 میلیون دلار) که در سه‌ماهه دوم 2023 به‌دست آمده، نشان‌دهنده بهبودی عظیم (400 درصدی) است. بااین‌حال، میزان فروش این برند هنوز 12 درصد نسبت‌به سال گذشته کمتر است، اما احتمالاً در سه‌ماهه‌های آینده تغییر می‌کند زیرا کارشناسان انتظار دارند تقاضای تراشه‌های تولیدشده توسط این شرکت افزایش یابد. سامسونگ تولید تراشه‌های نیمه‌هادی خود را در چند ماه گذشته کاهش داده و درنتیجه باعث جلوگیری از ضررهای بیشتر آن شده است.

گزارش مالی سامسونگ در فصل سوم 2023

گزارش مالی سامسونگ در فصل سوم 2023

در سه‌ماهه دوم 2023، سامسونگ بدترین سود خود در 14 سال گذشته و اولین ضرر خود را در بخش تراشه‌های نیمه‌هادی در تاریخ خود ثبت کرد. سود این شرکت در سه‌ماهه اول امسال 95 درصد کاهش یافت و در سه‌ماهه دوم سال نیز، با کاهش 96 درصدی دیگر نسبت‌به سال قبل رو‌به‌رو شد. خوشبختانه، اکنون زیان بخش نیمه‌هادی‌های کمپانی کره‌ای کاهش یافته و بخش گوشی‌های هوشمند سامسونگ (Samsung MX) نیز به این شرکت کمک کرده است تا به سود مناسبی دست یابد. درهمین‌راستا، عرضه گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 به این شرکت کمک کرده تا در وضعیت قرمز قرار نگیرد.

به‌نظر می‌رسد سامسونگ دیسپلی که پنل‌های OLED را برای گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌ها تولید می‌کند، به‌لطف عرضه سری آیفون 15 که از پنل‌های OLED سامسونگ استفاده می‌کند، سود خوبی را به ثبت رسانده است. این شرکت کره‌ای گزارش کامل درآمد سه‌ماهه سوم 2023 خود را تا پایان این ماه اعلام خواهد کرد.

نظر شما درباره گزارش مالی اولیه سامسونگ در فصل سوم 2023 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی