حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم خنک کننده متفاوت پیکسل ۸ پرو گوگل

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | گوگل

هفته گذشته بود که سری Pixel 8 گوگل رسما معرفی شدند. این محصولات با تراشه جدید ۴ نانومتری Tensor G3 عرضه می‌شوند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این شرکت برای مدیریت دفع حرارت چه چاره‌ای اندیشیده است. بیاید با هم نگاهی به سیستم خنک کننده متفاوت پیکسل ۸ پرو گوگل داشته باشیم.

سیستم خنک کننده پیکسل ۸ پرو گوگل

پیکسل ۸ پرو گوگل پیش از تحویل به مشتریان به‌نحوی به دست برخی یوتوبرهای کنجکاو رسیده و حالا ما یک ویدئو کالبدشکافی از آن داریم.

در حالی که نمونه‌های دوربین این دستگاه چشمگیر هستند و این موضوع با توجه به سابقه گوگل در زمینه عکاسی محاسباتی و سخت‌افزار دوربین ارتقا یافته تعجب آور نیست، اما نگرانی‌هایی در مورد عملکرد، کارایی و پایداری تراشه Tensor G3 مطرح شده است.

با توجه به اینکه این تراشه توسط Samsung Foundry ساخته شده، این نگرانی تعجب آور نیست زیرا تراشه‌های قبلی ساخته شده بر روی فرآیند 4 نانومتری سامسونگ با مشکلات مشابهی مواجه بوده‌اند.

این نگرانی باعث شده تا نظرها به مکانیزم خنک‌کننده‌ای که گوگل در Pixel 8 Pro در نظر گرفته است، معطوف شود. هر چند که سری پیکسل ۷ مدیریت دمای خوبی داشت اما سوال اینجاست که آیا گوگل پس از شکایت مالکان سری Pixel 6 در مورد گرمای بیش از حد، محفظه بخار را برای خنک‌تر نگه‌داشتن محصولات خود اضافه کرده است یا خیر.

ویدئو بالا از کانال یوتیوب PBK Reviews یک کالبدشکافی کامل از Pixel 8 Pro ارائه می کند. با این ویدئو مشخص است که گوگل یک بار دیگر از خنک کننده محفظه بخار دوری کرده است.

با این حال، از لایه‌های ضخیم و غیرعادی گرافیت در بخش باتری و در سرتاسر RAM و CPU استفاده کرده است. همچنین از یک نوار مسی ضخیم در بالای RAM حضور دارد که آن هم روی CPU قرار گرفته است. به این‌ها نوار گرافیتی اضافی برای پخش گرما به شاسی و پد گرافیتی بزرگتر که بالای آن قرار دارد را هم اضافه کنید.

در حالی که محفظه‌های بخار (VC یا Vapor Chamber) روشی مؤثر برای دفع گرما هستند اما هزینه، پیچیدگی و ضخامت را به طراحی دستگاه اضافه می‌کنند. با این حال، همانطور که گلکسی اس 22 اولترا به ما یاد داد، حتی زمانی که دستگاهی به خنک کننده محفظه بخار مجهز شده باشد، نمی تواند بر سایر کاستی‌هایی مانند تولید دمای بیش ازحد تراشه‌هایی مانند Exynos 2200 و Snapdragon 8 Gen 1 غلبه کند.

باید صبر کرد و دید که تست‌های پایداری بلندمدت پیکسل ۸ پرو چطور خواهد بود. شما چطور فکر می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)