حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل به همکاری با جانی آیو، سرپرست پیشین بخش طراحی خود، پایان داد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، چهره ها

به گزارش نیویورک‌تایمز، از زمانی که جانی آیو، مدیر سابق طراحی اپل، این شرکت را در سال 2019 ترک کرد، به‌عنوان مشاور ازطریق کمپانی طراحی LoveFrom که خود تأسیس کرده بود، برای اپل کار می‌کرد؛ اما گفته می‌شود که همکاری اپل و جانی آیو اکنون به پایان رسیده است.

قطع همکاری اپل و جانی آیو

اپل و آیو اخیرا به توافق رسیده‌اند که همکاری خود را متوقف کنند و به یک رابطه بیش از 30 ساله پایان دهند. آیو مسئول برخی از بزرگ‌ترین محصولات اپل ازجمله طراحی آیفون، اپل واچ، مک‌ها، فروشگاه‌های خرده‌فروشی اپل و غیره بوده است.

آیو در ژوئن 2019 با هدف ایجاد شرکت طراحی خود از اپل جدا شد. در آن زمان، آیو گفت که اپل یکی از مشتریان اصلی او خواهد بود و آیو به انجام کارهای طراحی ادامه خواهد داد. از آن زمان، آیو روی آیمک 24 اینچی و سایر محصولات کار کرده است، به‌علاوه او راهنمایی‌هایی در مورد طراحی Apple Car ارائه کرده است.

وقتی آیو اپل را ترک کرد، این شرکت قراردادی چندساله با او امضا کرد که ارزش آن بیش از 100 میلیون دلار بود. طبق این شرایط، اپل مشتری اصلی LoveFrom بود، اما این معامله، آیو را از کار بر روی پروژه‌هایی که اپل احساس می‌کرد ممکن است رقابتی باشند، محدود کرد.

قطع همکاری اپل و جانی آیو

قطع همکاری اپل و جانی آیو

آیو و اپل قرار بود قرارداد میان خود را تمدید کنند، اما تصمیم گرفتند به آن خاتمه دهند. طبق گزارش‌ها، مدیران اپل از اینکه اپل چقدر به آیو پرداخت می‌کند، سؤال می‌کنند و همچنین گفته می‌شود که از رفتن طراحان اپل به LoveFrom ناامید شده‌اند. درهمین‌حال، آیو آزادی انتخاب مشتریان خود بدون اینکه اپل را از دست بدهد، درخواست کرده بود.

شایعات حاکی از آن است که آیو اپل را ترک کرد، زیرا پس از عرضه اپل واچ ناامید شده بود. طبق گزارش‌ها، آیو احساس نارضایتی کرد زیرا اپل تمرکز کمتری بر طراحی محصول و تمرکز بیشتر بر روی عملیات‌های جانبی داشت. گفته می‌شود که آیو احساس می‌کرد که کوک علاقه چندانی به فرآیند توسعه محصول ندارد و ظاهراً از اینکه هیئت‌مدیره اپل پر از مدیرانی بود که به‌جای فناوری در زمینه مالی و عملیاتی سابقه داشتند، ناامید شده بود.

از زمان خروج آیو، جف ویلیامز بر تیم‌های طراحی اپل نظارت داشته است و به این کار ادامه خواهد داد. طراحی صنعتی محصولات اپل همچنان توسط Evans Hankey رهبری شده و طراحی نرم‌افزار نیز توسط Alan Dye رهبری می‌شود. همچنین گفته می‌شود که Greg Joswiak، مدیر بازاریابی اپل، نقشی محوری در انتخاب طراحی محصولات دارد.

نظر شما درباره‌ی قطع همکاری اپل و جانی آیو پس از گذشت 30 سال چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی