حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جزئیات دوربین آیفون 15 پرو مکس و نوع حسگر تصویرهای آن مشخص شد

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

آیفون 15 پرو مکس اولین گوشی اپل است که زوم اپتیکال 5 برابری را ارائه می‌دهد؛ اما به‌سبک عادت همیشگی این شرکت، مدل حسگر تصویرهای به‌کار رفته در این دستگاه تاکنون نامعلوم باقی مانده بود. خوشبختانه، جزئیات جدیدی از دوربین آیفون 15 پرو مکس به‌همراه نوع سنسورهای آن منتشر شده است که نشان می‌دهد آیفون جدید سه حسگر از پنج حسگر نسل پیشین خود را به‌عاریت گرفته است.

جزئیات دوربین آیفون 15 پرو مکس

اطلاعات CMOS پیرامون iPhone 15 Pro Max توسط فردی به نام 肥威 در Weibo آپلود شده است. افشاگر Revegnus اما، به‌طور اتفاقی با این یافته‌ها آشنا شده و آن‌ها را در X به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد آیفون 6.7 اینچی جدید اپل فقط از سنسور تله‌فوتو و LiDAR متفاوت نسبت‌به نسل پیشین خود استفاده می‌کند. جای تعجب نیست که همه سنسورها از سوی سونی تأمین شده‌اند و حسگر تصویر 48 مگاپیکسلی در لنز اصلی نیز همان IMX803 است که در آیفون 14 پرو مکس وجود دارد.

سنسور IMX633 برای لنز فوق‌عریض نیز بدون تغییر باقی مانده است، درحالی‌که سنسور IMX913 لنز زوم، یک مدل جدید بوده و برای سنسور LiDAR نیز، اپل تصمیم گرفته تا از IMX591 استفاده کند که حسگر تصویر ارتقایافته‌ای نسبت‌به IMX590 نسل پیشین به‌شمار می‌رود.

جزئیات دوربین آیفون 15 پرو مکس

جزئیات دوربین آیفون 15 پرو مکس

این شرکت اهمیت این تغییر را برجسته نکرده است، اگرچه باید زمانی که مقایسه‌های بیشتری انجام شود، تفاوت آن را ببینیم. در مورد دوربین سلفی، اپل از همان سنسور IMX714 مورداستفاده در آیفون 14 پرو مکس، برای گوشی جدید خود استفاده کرده است. با توجه به هزینه‌های مرتبط با استفاده از یک سنسور کاملاً جدید در هر سال، قابل درک است که چرا اپل تصمیم گرفته تا برخی از سخت‌افزارهای اپتیک مشابه در نسل قبلی را مجدداً استفاده کند.

با فرض اینکه ما سالانه سخت‌افزار جدیدی را دریافت می‌کردیم، مشتریان احتمالاً باید بیش از قیمت 1199 دلاری هزینه گوشی خود را بپردازند. درعوض، اپل روی جنبه نرم‌افزاری کارها تمرکز کرده است و نتایج محاسباتی بهتری را به‌ارمغان می‌آورد. گوگل سال‌هاست که همین رویه را با سری پیکسل خود دنبال می‌کند و کیفیت تصاویر گوشی‌های این شرکت نیز برای همه اثبات‌شده است.

نظر شما درباره جزئیات دوربین آیفون 15 پرو مکس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی