حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت تلگرام ۱۰.۱ با استوری کانال رسما عرضه شد

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، پیام رسان

در حالی که هنوز استوری تلگرام برای همه کاربران به صورت رایگان فعال نشده است، آپدیت جدید Telegram 10.1 به ما استوری کانال را وعده می‌دهد اما با مکانیسم متفاوت. آپدیت تلگرام ۱۰.۱ همچنین شامل موارد بیشتری از جمله موزیک برای استوری، محتوای یک‌بار مصرف و هشدار ورود غیرمجاز به تلگرام می‌شود.

آپدیت تلگرام ۱۰.۱ با استوری کانال

 

تلگرام ۱۰.۱

تلگرام ۱۰.۱

بیاید قابلیت‌های تلگرام ۱۰.۱ را با هم مرور کنیم:

۱- استوری کانال تلگرام

استوری کانال تلگرام به این صورت است که کاربران از این پس می‌توانند قابلیت گذاشتن استوری را برای کانال‌های مورد علاقه‌شان فعال کنند. کاربران پرمیوم، حمایت‌ی (Boost) دریافت می‌کنند که می‌توانند آن را به هر کانالی که می‌خواهند، انتقال دهند.

هنگامی که کانال به اندازه کافی حمایت (Boost) دریافت کند، سطح کانال بالاتر می‌رود. به ازا هر سطح، کانال می‌تواند ۱ استوریِ بیشتر در روز پست کند. سطح اول حداقل ۵ حمایت یا Boost نیاز دارد.

کاربران می‌توانند هر ۲۴ ساعت Boost خود را به کانال دیگری انتقال دهند.

کانال‌ها می‌توانند با استفاده از یک لینک خاص (مانند t.me/toranji?boost)، از مشترکین خود درخواست ‌Boost کنند. برای این که لینک Boost برای کانال خود دریافت کنید و ببینید به چند بوست دیگر برای رفتن به سطح بعدی نیاز دارید، به مسیر زیر بروند:

  1. ۱- در زبان انگلیسی: Channel Info > More > Statistics > Boosts
  2. ۲- در زبان فارسی: قسمت اطلاعات کانال > بیشتر > آمار > حمایت‌ها

سپس زمانی که کانالی به قابلیت گذاشتن استوری دسترسی پیدا کند، ادمین‌هایی که دارای حساب تلگرام پرمیوم هستند و دسترسی مربوطه را دارند، می‌توانند در صفحه اطلاعات کانال، بر روی آیکون پست استوری بزنند و استوری بگذارند.

۲- واکنش با استیکر به استور‌ی‌ها

کاربران و کانال‌ها می‌توانند استیکرهای قابل تعامل با کاربر را به استوری‌های خود اضافه کنند. کاربران نیز فقط با یک ضربه می‌توانند واکنش خود را نشان دهند. استوری‌هایی که توسط کانال‌ها پست می‌شوند، یک شمارش‌گر واکنش یا ری‌اکشن دارند که تعداد ضربه‌ها را برای هر واکنش نشان می‌دهد.

کاربران عادی می‌توانند ۱ استیکر واکنش و کاربران پرمیوم می‌توانند تا ۵ استیکر واکنش به هر استوری اضافه کنند.

۳- استفاده از موزیک در استوری

فایل‌های صوتی موجود در دستگاه شما می‌توانند در استوری‌ها استفاده شوند و به شما این امکان را می‌‌دهند تا محتواهایی با آهنگ‌ها و روایت دلخواه خود را ایجاد کنید.

برای این‌کار از قسمت استیکرها، بر روی «صدا» یا “Audio” بزنید و فایلی را انتخاب کنید، سپس فایل صدا را تنظیم کرده و هر قسمتی که می‌خواهید را انتخاب کنید. در استوری‌های ویدیویی می‌توانید صدای اصلی را نگه داشته و فایل صدای اضافه شده خود را به هر قسمتی که می‌خواهید، انتقال دهید. مثلاً می‌توانید افکت صدای کوتاهی در وسط ویدیو قرار دهید یا آهنگ کوتاهی در انتهای ویدیو بگذارید.

۴- محتوای تصویری ۱ بار مصرف

تلگرام قابلیت ارسال عکس و فیلم “خودحذف‌شونده” را در سال ۲۰۱۳ اضافه کرد که از این پس دارای ظاهر و نامی جدید خواهند بود و استفاده از آن‌ها حتی راحت‌تر شده است.

در هر گفتگوی شخص به شخص، بر روی آیکونی با عدد ۱ در ویرایشگر فایل تصویری بزنید تا انتخاب کنید عکس یا ویدیوی شما تا چه مدت پس از باز شدن (حداکثر ۳۰ ثانیه) قابل مشاهده باشد. هنگامی که زمان‌سنج به پایان برسد، فایل تصویری به صورت دائمی از چت حذف خواهد شد.

همانند تمامی عکس و فیلم‌های “خودحذف‌شونده”، ذخیره کردن و گرفتن اسکرین‌شات از فایل‌های تصویری یک‌بار مصرف امکان‌پذیر نیست.

۵- هشدار ورود غیرمجاز به حساب کاربری تلگرام

در حال حاضر هرگاه کسی وارد حساب کاربری شما شود، تلگرام به تمامی دستگاه‌های شما اعلانی ارسال می‌کند. برای اینکه اعلان‌ها بیشتر قابل توجه باشند، از این پس هشدار ورود جدید به حساب کاربری، در بالای لیست گفتگوهای شما نمایش داده خواهد شد.

اگر بگویید که شخص وارد شده از دستگاه جدید شما نیستید و بر روی «خیر، من نبودم!» بزنید، فوراً او را بیرون رانده و سپس باید تایید دو مرحله‌ای را فعال کنید.

نظر شما درباره آپدیت جدید Telegram چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)