حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 15 ساخت هند برای اولین بار در روز عرضه در دسترس خواهد بود

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

به گزارش بلومبرگ، برای اولین بار اپل مدل‌های جدید آیفون ساخت هند را در روز عرضه به‌فروش می‌رساند. این بدان معناست که آیفون 15 که در هفته‌های اولیه خریداری می‌کنید، ممکن است به‌جای چین، در هند تولید شده باشد. این موضوع نشانه‌ای از این است که زیرساخت‌های زنجیره تأمین جهانی اپل درحال برداشتن گام‌های مهمی برای گسترش فراتر از اتکا به چین می‌باشد.

آیفون 15 ساخت هند

درحالی‌که اپل مدتی است که آیفون‌های خود را در هند تولید می‌کند، برنامه‌های تولید آن‌ها از تأسیسات مونتاژ اصلی آیفون در چین مانند فاکسکان عقب مانده است.

چند سال پیش، ممکن است شش ماه طول می‌کشید تا مدل‌های آیفون ساخت هند پس از عرضه اولیه در ماه سپتامبر، وارد زنجیره تأمین شوند. بااین‌حال، در طول سال‌ها این فاصله به‌تدریج کاهش یافته است. سال گذشته، مدل‌های ساخت هند آیفون 14 تنها حدود شش تا هشت هفته عقب‌تر از دستگاه‌های تولیدشده در چین بودند.

این بدان معناست که آیفون 15 اولین گوشی هوشمند اپل با برچسب ساخت هند است که در اولین روز فروش در دسترس قرار می‌گیرد. پیش از این گزارش شده بود که تولید آیفون 15 در هند از اوایل ماه آگوست آغاز شده است.

آیفون 15 ساخت هند

آیفون 15 ساخت هند

کارخانه‌های هندی درحال ساخت آیفون 15 و آیفون 15 پلاس هستند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد اپل همچنان برای مونتاژ مدل‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس خود، به چین وابسته است.

با این وجود، عرضه iPhone 15 ساخت هند در زمان فروش اولیه، گام مهمی در برنامه‌های بلندمدت اپل برای کاهش اتکا به چین برای تولید است. درمجموع، تأمین‌کنندگان اپل در هند اکنون حدود 7 درصد از کل تعداد آیفون‌های تولیدشده در سراسر جهان را تولید می‌کنند.

اپل سری جدید آیفون 15 خود را در رویداد اختصاصی در ساعت 20:30 به‌وقت تهران معرفی خواهد کرد و انتظار می‌رود فروش این گوشی‌ها را از هفته آینده آغاز کند.

نظر شما درباره عرضه iPhone 15 ساخت هند همزمان با فروش اولیه سری جدید آیفون‌های اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی