حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک بوک ایر یا مک بوک پرو با تراشه Apple M3 امسال عرضه نمی‌شود

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

اپل در حال آماده شدن برای معرفی اولین تراشه ۳ نانومتری خود با عرضه خانواده آیفون ۱۵ است. هر چند احتمالا فقط مدل‌های پرو از این تراشه برخوردار خواهند بود اما باید بدانید که این تراشه عملکرد محاسباتی و گرافیکی بهبود یافته ای را ارائه می دهد و در عین حال انرژی کمتری مصرف می کند. علاوه بر تراشه سه نانومتری A17 Bionic، قبلاً شایعه شده بود که اپل یک مک بوک ایر ارتقا یافته و مدل 13 اینچی مک بوک پرو با تراشه سه نانومتری M3 را هم عرضه خواهد کرد. به تازگی اما یک منبع خبری قابل اعتماد بیان می‌کند که مک بوک ایر یا مک بوک پرو با تراشه Apple M3 امسال عرضه نمی‌شود.

مک بوک با تراشه Apple M3 هنوز تا معرفی رسمی فاصله دارد

این خبر توسط تحلیلگر Ming-Chi Kuo در X (که قبلاً با نام توییتر شناخته می شد) به اشتراک گذاشته شد و نشان می دهد که احتمال عرضه مک بوک جدید با تراشه M3 در سال جاری بسیار کم است. گزارش‌های اولیه از مارک گورمن نشان می‌دهد که اپل قصد دارد بعد از رویداد Wonderlust میزبان رویداد دیگری باشد که به سمت مدل‌های جدید مک‌بوک خواهد رفت. اعتقاد بر این بود که این شرکت مک بوک 13 اینچی، مک بوک پرو 13 اینچی و آی مک 24 اینچی با تراشه M3 را ارائه خواهد داد.

در حالی که مینگ-چی کو اعلام کرده است که هیچ مک بوکی در اواخر امسال معرفی نخواهد شد، او چیزی در مورد iMac بیان نکرد. این احتمال وجود دارد که اپل آی‌مک 24 اینچی را با تراشه M3 جدید ارائه دهد. آی‌مک 24 اینچی قرار است به‌روزرسانی شود، زیرا این دستگاه هنوز از تراشه M2 استفاده نکرده است. در حال حاضر آی مک 24 اینچی با تراشه M1 در دسترس است. اپل می‌تواند رنگی‌های جدیدی را با مدل جدید دستگاه معرفی کند، اما اینها در حال حاضر تنها حدس و گمان هستند زیرا حرف آخر بر عهده اپل است.

iMac با تراشه M1

iMac با تراشه M1

تراشه M3 بر اساس معماری 3 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد که CPU و GPU پیشرفته ای را ارائه می دهد. علاوه بر این، این تراشه انرژی کمتری مصرف می‌کند که یکی از ارتقاهای اصلی سری مک‌بوک‌ها خواهد بود و عمر باتری را در مدل‌های «Air» و همچنین «Pro» افزایش می‌دهد.

اپل همچنین می تواند تراشه های M3 را در مدل‌های های مختلف ارائه دهد. از آنجایی که اپل احتمالا قصد افزایش قیمت آیفون خود را دارد، می توان حدس زد که این تغییر در کل محصولاتش اعمال شود.

اپل همچنین به دنبال به روز رسانی مدل های مک بوک پرو 14 و 16 اینچی با تراشه های M3 Pro و M3 Max در سال آینده است. علاوه بر این، تراشه‌های M3 Ultra برای مک پرو و ​​مک استودیو رزرو خواهند شد.

نظر شما چیست؟ منتظر مک‌بوک‌های جدید اپل هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)