حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش شدید ارزش بازار اپل پس از اعلام ممنوعیت استفاده از آیفون توسط کارمندان دولت چین

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، سیاست

پس از اینکه چین استفاده از فناوری‌های خارجی توسط کارمندان دولت خود را ممنوع کرد که شامل آیفون‌های اپل نیز می‌شود، این اقدام منجر به کاهش شدید سهام اپل به‌میزان 3.6 درصد شد. همچنین عواقب این گزارش باعث کاهش شدید ارزش بازار اپل تا 212 میلیارد دلار نیز شده است.

کاهش شدید ارزش بازار اپل

ممنوعیت گسترده چین برای استفاده از آیفون، اثرات مخربی را برای اپل ازنظر ارزش بازار ایجاد کرده است. این شرکت قرار است هفته آینده جدیدترین سری آیفون 15 خود را معرفی کند، اما آخرین ممنوعیت قرار است حدود 212 میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت را کاهش دهد. طبق گزارش بلومبرگ، سهام اپل تا 5.1 درصد کاهش یافته و افت دو روزه متوالی آن را به 7.1 درصد رسانده است.

چین یکی از بزرگترین بازارهای اپل است و تخمین قبلی نشان می‌دهد که تقریباً یک‌پنجم درآمد این شرکت ازطریق همین منطقه ایجاد می‌شود. چین همچنین بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند ازنظر حجم بازار نیز است، بنابراین جای تعجب نیست که این کشور اهمیت زیادی برای اپل دارد. برای کسانی که نمی‌دانند، فاکسکان، بزرگ‌ترین شریک مونتاژ اپل، همچنین یک کارخانه عظیم واقع در چین دارد و اکثر دستگاه‌های آیفون را در بازارهای مختلف توزیع می‌کند.

به‌طور خلاصه، اپل چاره‌ای جز تحمل این ممنوعیت ندارد، اما باید توجه داشت که تصمیمی که چین اتخاذ کرده است تنها بر کارمندان سازمان‌های دولتی و محل کار تأثیر می‌گذارد. در خارج از محل کار، این امکان وجود دارد که آن کارمندان همچنان از آیفون خود استفاده کنند. طبق گزارش‌های مختلف، دولت چین استفاده از آیفون‌ها را ممنوع کرده است زیرا می‌خواهد اتکای خود به فناوری مبتنی‌بر ایالات متحده را کاهش دهد.

کاهش شدید ارزش بازار اپل

کاهش شدید ارزش بازار اپل

با افزایش تنش‌ها بین ایالات متحده و چین و اعمال تحریم‌های تجاری علیه شرکت‌های مختلفی مانند هواوی و ZTE، به‌نظر می‌رسد این ممنوعیت نوعی انتقام باشد، اگرچه منابع ناشناس اعلام کرده‌اند که هدف اصلی این ممنوعیت افزایش امنیت سایبری و جلوگیری از نشت اطلاعات است.

اپل می‌تواند ارزش بازار خود را با عرضه آیفون 15 بازیابی کند، اما تنوع تولید در خارج از چین احتمالاً هدف بلندمدت این شرکت خواهد بود. همچنین، با آخرین تصمیم اتخاذشده توسط دولت چین، اپل انگیزه بیشتری برای پیگیری جاه‌طلبی خود در کاهش وابستگی به این کشور خواهد داشت که البته سال‌ها به‌طول می‌انجامد.

نظر شما درباره کاهش شدید ارزش بازار اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی