حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چین استفاده از آیفون توسط کارمندان دولت را در محل کار ممنوع کرد

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، سیاست

وال استریت ژورنال به‌تازگی گزارش داده است که آیفون اپل و سایر دستگاه‌های فناوری خارجی برای استفاده در سازمان‌های دولتی چین ممنوع شده‌اند. بنابراین، کارمندان و کارگران دیگر مجاز به استفاده از این وسایل برای کار یا حتی آوردن آن‌ها به محل کار خود نیستند.

ممنوعیت استفاده از آیفون توسط مقامات دولتی چین

این تصمیم جدید، گسترش قابل‌توجهی از سیاست دیرینه پکن است که هدف آن کاهش اتکا به فناوری خارجی در میان تهدیدات امنیت سایبری خارجی است.

آیفون اپل سهم عمده‌ای از فروش گوشی‌های هوشمند رده‌بالا در چین را به خود اختصاص داده است، تا حدی به این دلیل که رقیب اصلی این شرکت در چین یعنی هواوی، در پی تحریم‌های ایالات‌متحده تا چندین سال امکان توسعه گوشی‌های 5G را نداشته است.

ممکن است اعمال چنین ممنوعیتی برای استفاده از دستگاه‌های اپل در اماکن دولتی بر جذابیت برند این شرکت آمریکایی در چین تأثیر بگذارد؛ به‌طوری‌که شایعاتی مبنی‌بر جاسوسی یا مداخله احتمالی ایجاد کند و احتمالاً فروش دستگاه‌های این شرکت را کاهش دهد.

ممنوعیت استفاده از آیفون توسط مقامات دولتی چین

ممنوعیت استفاده از آیفون توسط مقامات دولتی چین

در مقابل، اپل همواره از آیفون به‌عنوان اولین پلتفرم حفظ حریم خصوصی یاد می‌کند. تا حدودی طعنه‌آمیز، منتقدان استدلال می‌کنند که اپل امنیت آیفون را در چین تضعیف می‌کند تا از قوانین محلی این کشور پیروی کند. به‌عنوان‌مثال، داده‌های iCloud برای شهروندان چینی در محل‌های مرکز داده که ازلحاظ جغرافیایی در داخل چین قرار دارند، ذخیره می‌شوند و به‌طور بالقوه رهگیری آن‌ها را آسان‌تر می‌کنند. بااین‌حال، اپل می‌گوید که تنها کلیدهای رمزگشایی را برای آن اطلاعات نگه می‌دارد.

به‌طورکلی، ایالات‌متحده تحریم‌های مختلفی را علیه این کشور اعمال کرده است، مانند محدود کردن صادرات تراشه‌های پیشرفته در تلاش برای محدود کردن قدرت نظامی چین. درهمین‌حال، چین نیز در کمپینی برای کاهش وابستگی خود به فناوری خارجی تا حد امکان با هدف توسعه یک زنجیره تأمین داخلی کاملاً مستقل عمل می‌کند.

نظر شما درباره ممنوعیت استفاده از آیفون توسط مقامات دولتی چین چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی