حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لوگو جدید اندروید با ظاهر سه‌بعدی و پویاتر ربات معروف این برند معرفی شد

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | Android، برترین‌های ترنجی، گوگل

به‌دنبال گزارشی که دو ماه پیش از تغییر لوگو سیستم‌عامل اندروید حکایت داشت، گوگل امروز به‌صورت رسمی ظاهر سه‌بعدی جدید ربات معروف اندروید را رونمایی کرد. هدف کلی این برند تجاری به‌روزشده «کمک به اتصال اندروید به گوگل» است و از مدرن‌سازی پیشین این برند در سال 2019 پیروی می‌کند. درکنار تغییر لوگو و شکل نوشتاری برند اندروید، گوگل چندین ویژگی دیگر را نیز برای این سیستم‌عامل معرفی کرده است.

لوگو جدید اندروید

لوگو جدید اندروید که به‌تازگی توسط گوگل معرفی شده است، بازطراحی نام تجاری شامل تغییرات ظریف در علامت کلمه اندروید، مانند بزرگ کردن حرف “A” و گردتر کردن حروف است. این تغییرات بدون شک مهم هستند زیرا حرف اول از زمان انتشار نسخه اول سیستم‌عامل اندروید کوچک بوده است.

این شرکت خاطرنشان می‌کند که تغییرات جدید در شکل ظاهری این برند به‌منظور «ارتباط بهتر بین دستگاه‌های اندرویدی و برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل» که کاربران از قبل آن‌ها را می‌شناسند، منعکس می‌شود.

این طراحی مجدد همچنین شامل مقداری تغییر ظاهر برای ربات معروف اندروید (bugdroid) نیز است. Android BFF اکنون ظاهر سه‌بعدی تازه‌ای پیدا کرده است تا در پس‌زمینه برجسته‌تر شود.

لوگو جدید اندروید

لوگو جدید اندروید

گوگل در بیانیه رسمی خود اعلام می‌کند:

«bugdroid، چهره و قابل‌شناسایی‌ترین عنصر اندروید، اکنون با ابعاد بزرگتر و کاراکترهای بیشتر ظاهر می‌شود. ما به‌عنوان یک نشانگر بصری برندمان، می‌خواستیم باگدروید به اندازه خود اندروید، به‌صورت پویا ظاهر شود. ما همچنین ظاهر تمام ربات را به‌روزرسانی کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که می‌تواند به‌راحتی بین محیط‌های دیجیتال و زندگی واقعی جابه‌جا شود و آن را به یک همراه همه‌کاره و قابل اعتماد در کانال‌ها، پلتفرم‌ها و زمینه‌های ما تبدیل می‌کند.»

لوگو جدید اندروید

لوگو جدید اندروید

به موازات تغییرات بصری اندروید، گوگل همچنین مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدیدی را که در آینده نزدیک به گوشی‌های هوشمند اندرویدی می‌آیند، معرفی کرده است.

این قابلیت‌ها شامل راه‌اندازی «Assistance at a Glance» است؛ یک ویجت مجهز به هوش مصنوعی که اطلاعات ارزشمندی مانند هشدارهای آب‌وهوا، به‌روزرسانی‌های سفر و یادآوری رویدادها را مستقیماً به صفحه اصلی دستگاه شما منتقل می‌کند.

در جای دیگری از سیستم‌عامل اندروید، غول فناوری برنامه Lookout خود را که از هوش مصنوعی برای کمک به کاربران دارای ناتوانی بینایی برای حرکت در محیط اطراف خود استفاده می‌کند، با قابلیت پاسخگویی به سؤالات مربوط به تصاویر به‌روز کرده است. برای دسترسی بیشتر، این برنامه اکنون به 11 زبان جدید ازجمله ژاپنی، کره‌ای و چینی در دسترس است که تعداد زبان‌های پشتیبانی‌شده را به 34 زبان برای این برنامه می‌رساند.

به‌روزرسانی‌های اضافی شامل امکان وارد کردن بلیط‌های چاپ‌شده یا مجوزها در Google Wallet است، تا زمانی که بارکد یا کد QR وجود داشته باشد. گوگل همچنین تأکید می‌کند که به‌زودی برنامه‌های ارتباطی را در Android Auto منتشر خواهد کرد که به کاربران امکان می‌دهد تماس‌های ویدیویی را نمایشگر خودروی خود مدیریت کنند.

در مورد تغییرات بصری برند اندروید، این شرکت خاطرنشان می‌کند که کاربران «از امسال شاهد جنبه‌های جدید هویت برند، مانند لوگوی به‌روزشده و باگدروید سه‌بعدی، در دستگاه‌های اندرویدی و در مکان‌های بیشتری خواهند بود».

نظر شما درباره لوگو جدید اندروید و تغییرات و ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل همراه گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی