حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی Xperia 5 V با اسنپدراگون 8 نسل 2 و دوربین اصلی بزرگتر معرفی شد

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سونی

سونی امروز از نسل جدید گوشی پرچمدار کامپکت خود با نام Xperia 5 V رونمایی کرد که بسیاری از مشخصات خود را با برادر بزرگتر خود، Xperia 1 V، سهیم شده است. این گوشی کماکان از یک نمایشگر 6.1 اینچی با نسبت‌تصویر 21:9 بهره می‌برد اما این‌بار با حذف لنز زوم تله‌فوتو، به دوربین پشتی دوگانه مجهز شده است که یک عقب‌گرد نسبت‌به نسل‌های قبلی خود به‌شمار می‌رود.

سونی Xperia 5 V

سونی اکسپریا 5 جدید مانند مدل‌های قبلی از نمایشگر 6.1 اینچی OLED با وضوح +FHD، رفرش‌ریت 120 هرتز و نسبت‌تصویر 21:9 بهره می‌برد که بلندگوهای استریوی جلویی، آن را احاطه کرده است.

سونی تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام را در Xperia 5 V قرار داده است و 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای این دستگاه درنظر گرفته شده که ازطریق اسلات کارت microSD قابل ارتقا است.

جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز در اکسپریای جدید به‌چشم می‌خورد که استفاده از آن در گوشی‌های هوشمند در این روزها واقعاً نادر است.

سونی Xperia 5 V

سونی Xperia 5 V

با حرکت به پشت۷ اولین تفاوت قابل‌توجه را می‌بینیم. سونی ترکیب دوربین سه‌گانه را به‌نفع یک دوربین دوتایی کنار گذاشته است، اما لنز اصلی اکنون از حسگر تصویر بزرگتری بهره می‌برد. Xperia 5 V دارای همان سنسور اصلی 1/1.35 اینچی 52 مگاپیکسلی استفاده‌شده در گوشی Xperia 1 V است که به‌طور پیش‌فرض عکس‌های 24 میلی‌متری 12 مگاپیکسلی ثبت می‌کند. به‌لطف افزایش اندازه سنسور، اگر گزینه زوم 2 برابری (عملاً 48 میلی‌متر) را انتخاب کنید، باز هم جذب نور بهتری نسبت‌به دوربین تله‌فوتوی Xperia 5 IV خواهید داشت.

دوربین دوم شامل یک حسگر تصویر 12 مگاپیکسلی 1/2.5 اینچی فوق‌عریض با فاصله کانونی 16 میلی‌متری می‌باشد که ظاهراً همان دوربینی است که در Xperia 1 V و Xperia 5 IV سال گذشته یافت می‌شد. این دوربین همچنین از قابلیت فوکوس خودکار dual-pixel نیز بهره می‌برد.

در قسمت جلو، یک دوربین 12 مگاپیکسلی 1/2.9 اینچی وظیفه ثبت تصاویر سلفی را برعهده دارد.

به‌لطف نمایشگر 6.1 اینچی کشیده، Xperia 5 V اندازه جمع‌وجور خود را حفظ کرده است. این گوشی نسبت‌به نسل قبلی خود 11 گرم وزن اضافه کرده و کمی ضخیم‌تر است، اما همچنان کمی کوتاه‌تر نیز می‌باشد.

باتری Xperia 5 V جایی است که سونی سنگ‌تمام گذاشته و در یک گوشی با ابعاد کامپکت، باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپرساعتی را مشابه مدل سال گذشته استفاده کرده است که انتظار داریم به‌لطف تراشه بهینه اسنپدراگون 8 نسل 2، عمر باتری فوق‌العاده‌ای را ارائه دهد. سونی ادعا می‌کند که با شارژر 30 واتی این گوشی که به‌صورت جداگانه به‌فروش می‌رسد، در 30 دقیقه 50 درصد از باتری دستگاه را شارژ کنید.

Sony Xperia 5 V از اواخر سپتامبر با قیمت 999 یورو/849 پوند در دسترس خواهد بود.

نظر شما درباره سونی Xperia 5 V چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی