حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جزئیات پروژه موهان، هدست واقعیت گسترده با همکاری سامسونگ و گوگل، فاش شد

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، گوگل، واقعیت ترکیبی

درحالی‌که گوگل برنامه‌های توسعه هدست واقعیت افزوده خود را لغو کرده، به‌نظر می‌رسد که به‌طور کلی از این حوزه کناره‌گیری نکرده است. طبق یک گزارش جدید، گفته می‌شود که این شرکت اکنون درحال همکاری با سامسونگ برای ساخت یک هدست XR (واقعیت گسترده) تحت عنوان پروژه موهان (Project Moohan) است.

پروژه موهان، هدست واقعیت گسترده سامسونگ و گوگل

بر اساس گزارشی جدید، گوگل درحال همکاری با سامسونگ برای توسعه هدست جدید XR است. این هدست جدید با نام تجاری سامسونگ در داخل این شرکت با عنوان Project Moohan شناخته می‌شود و آخرین گزارش جزئیات بیشتری را از آن فاش کرده است. ظاهراً گوگل درحال ساخت سیستم‌عامل اندروید XR برای این هدست آینده است.

به‌نظر می‌رسد این کار به‌صورت کاملاً محرمانه انجام می‌شود، زیرا سامسونگ نگران این بود که سایر تیم‌های AR در گوگل محصولی را بسازند که بتواند با Project Moohan رقابت کند. برای کسانی که اطلاع ندارند، گوگل درحال‌حاضر روی یک پلتفرم نرم‌افزاری “Micro XR” برای تولیدکنندگان شخص ثالث کار می‌کند.

پروژه موهان، هدست واقعیت گسترده سامسونگ و گوگل

پروژه موهان، هدست واقعیت گسترده سامسونگ و گوگل

گزارش دیگری حاکی از آن است که سامسونگ معرفی هدست خود را به‌دلیل عرضه Vision Pro اپل به تعویق انداخته است. اساساً، این شرکت نگران آن بود که هدست واقعیت گسترده‌اش نتواند با نمونه اپل رقابت کند. بر اساس آنچه تاکنون می‌دانیم، انتظار می‌رود پروژه موهان در تابستان سال آینده معرفی شود.

اگرچه، منبعی از داخل گوگل اظهار داشت که دوره یک‌ساله برای توسعه محصولی که توجه بازار را به شیوه‌ای مشابه Vision Pro جلب کند، کافی به‌نظر نمی‌رسد. بنابراین ممکن است سامسونگ و گوگل به‌دلیل توسعه شتاب‌زده، محصولی نیمه‌کاره را در بازار عرضه کنند. اما این هنوز فقط حدس‌و‌گمان است، بنابراین در این مرحله این گزارش را با کمی شک‌وتردید درنظر بگیرید.

نظر شما درباره پروژه موهان به‌عنوان یک هدست واقعیت گسترده با همکاری مشترک سامسونگ و گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی