حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی های پرچمدار آینده با افزایش قیمت 50 تا 200 دلاری مواجه خواهند شد

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون، تجاری

بیشتر صحبت‌ها پیرامون گوشی‌های هوشمند حول محور پرچمداران می‌چرخد، چراکه معمولاً در اینجا بیشترین نوآوری‌ها شکل می‌گیرد. آنچه در ابتدا در پرچمداران می‌بینیم، در نسل‌های بعد به گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت منتقل می‌شود. همچنین بسیاری از کاربران تمایل دارند تا بهترین گوشی هوشمند ممکن را در جیب خود داشته باشند. متأسفانه، جای تعجب نیست که چندین گوشی پرچمدار موردانتظار در آینده نزدیک با افزایش قیمت مواجه خواهند شد.

افزایش قیمت گوشی های پرچمدار

Yogesh Brar پیش‌بینی می‌کند که پرچمداران آینده به‌احتمال‌زیاد با افزایش قیمت عرضه خواهند شد. دستگاه‌های سری پیکسل 8 گوگل، آیفون 15 اپل، گلکسی اس 24 سامسونگ و حتی شیائومی 14 با افزایش قیمت 50 تا 200 دلاری مواجه خواهند شد.

این پیش‌بینی نباید برای کسی که روندهای عمومی بازار را دنبال می‌کند، تعجب‌آور باشد. تاکنون گزارش شده است که تراشه‌هایی مانند اسنپدراگون 8 نسل 3 در مقایسه با نسل فعلی اسنپدراگون 8 نسل 2، قیمت کمی بالاتر دارند که افزایش قیمت در مدل‌های اسنپدراگون سری گلکسی اس 24 و سری 14 شیائومی را توجیه می‌کند.

برای سری آیفون 15، تراشه A17 Bionic با فرآیند ساخت پیشرفته 3 نانومتری نیز عامل افزایش قیمت این گوشی‌ها خواهد بود. سایر ارتقاهای قابل‌توجه مانند فریم تیتانیومی و لنز پریسکوپی در مدل پرو مکس، اپل را وادار می‌کند تا حاشیه سود خود را با افزایش قیمت جبران کند. اپل در چند سال گذشته تا حد زیادی توانسته قیمت اولیه آیفون‌ها را در ایالات‌متحده معقول نگه دارد، اما احتمالاً امسال با افزایش تورم و اضافه کردن قابلیت‌های جدید، قیمت گوشی‌ها خود را افزایش می‌دهد.

افزایش قیمت گوشی های پرچمدار

افزایش قیمت گوشی های پرچمدار

ما انتظار ارتقای قابل‌توجهی را برای سری پیکسل 8 داریم، مانند تراشه جدید Tensor G3، رفرش‌ریت بالاتر نمایشگر در مدل پایه و حداقل یک سنسور دوربین جدید. همراه با سایر روندهای عمومی، افزایش قیمت نیز در اینجا منطقی است.

در برخی بازارها، گزارش شده است که سامسونگ برای جبران هزینه‌های ارتقاء، مدل‌های گلکسی اس 24 خود را با پردازنده اگزینوس 2400 عرضه می‌کند. این تراشه ساخت خود سامسونگ بوده و نسبت‌به چیپست کوالکام، هزینه‌های کمتری روی دست کمپانی کره‌ای می‌گذارد.

اگر می‌خواهید در ماه‌های آینده یک پرچمدار جدید بخرید، توصیه می‌کنیم خود را برای افزایش قیمت این دستگاه‌ها آماده کنید. با نگاهی به روند بازار، به‌نظر نمی‌رسد که قیمت‌های این رده شاهد کاهش و یا حتی ثبات باشند. ما پیش‌بینی می‌کنیم که روند کلی بر دستگاه‌های میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه نیز تأثیر بگذارد و گوشی‌های هوشمند به‌طورکلی کمی گران‌تر شوند.

نظر شما درباره افزایش قیمت گوشی های پرچمدار چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی