حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین گلکسی زد فلیپ 5 مشخص شد: هم‌رده آیفون 12 پرو با امتیاز 127

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | دوربین، سامسونگ

بر روی کاغذ، پیکربندی دوربین Galaxy Z Flip 5 اصلاً در حدواندازه یک گوشی رده‌بالا نیست. بااین‌حال، در عمل و به‌لطف استفاده متعادل سامسونگ از سخت‌افزار، هوش مصنوعی و پردازش تصویر فوق‌العاده، عملکرد دوربین این گوشی تاشو بسیار بالاتر از مشخصات سخت‌افزاری آن است. به‌تازگی، وب‌سایت DxOMark دوربین گلکسی زد فلیپ 5 را بررسی کرده و امتیاز 127 را به آن اعطا کرده است که هم‌رده با آیفون 12 پرو و وان پلاس 11 در تست DxO می‌باشد. یکی از نقاط ضعف عمده این گوشی، عدم تعبیه دوربین زوم تله‌فوتو در آن است که یک ویژگی موردانتظار برای نسل بعدی به‌شمار می‌رود.

امتیاز DxO دوربین گلکسی زد فلیپ 5

وب‌سایت بنچمارک دوربین DxOMark اخیراً گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ را برابر با آیفون 12 پرو رتبه‌بندی کرده است. هر دو دستگاه دارای امتیاز 127 و رتبه 44 در رده‌بندی کلی هستند. در رده Ultra-Premium به‌معنای دستگاه‌های بالاتر از 800 دلار نیز، گلکسی زد فلیپ 5 در رتبه 38 قرار دارد.

DxOMark در خلاصه بررسی خود می‌گوید که Galaxy Z Flip 5 تجربه‌ای دلپذیر در عکاسی سوژه‌های ثابت، فوکوس خودکار سریع و پایدار برای عکس و ویدیو در اکثر شرایط و لرزشگیر دوربین مؤثر در صحنه‌های ثابت و متحرک ارائه می‌دهد.

برای موارد منفی اما، این وب‌سایت اشاره می‌کند که دوربین Galaxy Z Flip 5 در عکس‌ها نویز ایجاد کرده و در عکاسی در شرایط نوری کم، بافت‌های متحرک قوی روی چهره‌ها ایجاد می‌کند.

امتیاز DxO دوربین گلکسی زد فلیپ 5

امتیاز DxO دوربین گلکسی زد فلیپ 5

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 را به یک دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی با OIS و Dual Pixel PDAF و یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض مجهز کرده است. هنگامی که گوشی باز شود، یک سنسور سلفی 10 مگاپیکسلی در سوراخ نمایشگر مرکزی یافت می‌شود.

اگر از پرچمداران دیگر سامسونگ به‌خصوص مدل‌های S22 Ultra یا S23 Ultra استفاده می‌کنید، فقدان دوربین زوم ممکن است مشکل بزرگی باشد. بااین‌حال، زوم 2 برابری توسط دوربین اصلی Z Flip 5 کیفیت مناسبی را در عکس‌هایی با نور خوب ارائه می‌دهد.

درنهایت، مزایا و معایب دوربین گلکسی زد فلیپ 5 را به‌نقل از DxOMark به‌طور خلاصه بیان می‌کنیم:

مزایا:

نوردهی خوب و محدوده دینامیکی گسترده
تعادل رنگ سفید دقیق در نور روز و داخل خانه
بافت خوب با دوربین فوق‌عریض
فوکوس خودکار سریع و پایدار عکس و ویدیو در اکثر شرایط
سطوح کم نویز در ویدیوهای نور روز
لرزشگیر مؤثر ویدیو

معایب:

بی‌دقتی‌های مکرر تعادل رنگ سفید در نور کم
نویز در عکس‌ها در اکثر شرایط، به‌خصوص نزدیک به لبه‌ها
مصنوعات بافت متحرک قوی روی چهره‌ها در نور کم
عدم وجود لنز تله‌فوتو اختصاصی باعث کاهش جزئیات در حالت زوم می‌شود
برخی از مصنوعات تصویری مزاحم، ازجمله aliasing، مصنوعات فیوژن و کوانتیزاسیون

نظر شما درباره امتیاز DxO دوربین گلکسی زد فلیپ 5 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی