حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 15 ممکن است از پورت USB-C تاندربولت برای انتقال داده با سرعت بالا پشتیبانی کند

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

اپل در ماه آینده از سری iPhone 15 خود رونمایی خواهد کرد. در این مرحله، تقریباً قطعی شده است که آیفون‌های جدید به‌جای لایتنینگ به پورت USB-C مجهز خواهند شد. بر کسی پوشیده نیست که USB-C مزایای زیادی نسبت به کانکتور فعلی اپل دارد، اما بیش از آن، به‌نظر می‌رسد که آیفون 15 حتی از USB 4 تاندربولت (Thunderbolt) نیز پشتیبانی خواهد کرد.

پورت USB-C تاندربولت آیفون 15

در ماه جاری، lipilipsi تصاویری از کانکتورهای USB-C ساخته‌شده برای مدل‌های جدید آیفون 15 را به‌اشتراک گذاشت. حال طبق گفته‌ی ChargerLAB که تصاویر اختصاصی از کانکتورهای USB-C ساخته‌شده برای آیفون 15 را منتشر کرده است، گوشی‌های جدید از فناوری Thunderbolt نیز پشتیبانی خواهند کرد.

برای کسانی که آشنایی ندارند، Thunderbolt یک رابط سخت‌افزاری است که برای انتقال داده‌ها با سرعت‌های بالا توسعه یافته است. نسخه فعلی تاندربولت ازطریق کانکتور USB-C کار می‌کند و در بسیاری از دستگاه‌های اپل مانند مک‌ها و آیپد پرو وجود دارد.

پورت USB-C تاندربولت آیفون 15

پورت USB-C تاندربولت آیفون 15

آیفون 15 ممکن است دستگاه بعدی باشد که حداقل بر اساس یافته‌های جدید، از Thunderbolt پشتیبانی می‌کند. این وب‌سایت اشاره می‌کند که اجزای فاش‌شده آیفون 15 دارای یک تراشه مرموز Retimer هستند. این تراشه معمولاً برای بازسازی سیگنال‌ها و کاهش لرزش سیگنال در دستگاه‌های تاندربولت استفاده می‌شود.

به عبارت دیگر، کانکتور USB-C آیفون 15 قادر خواهد بود اطلاعات را با سرعتی بسیار بالاتر از توانایی اتصال لایتنینگ انتقال دهد. به‌عنوان‌مثال، کانکتور لایتنینگ مبتنی‌بر USB 2.0 است که تا 480 مگابیت‌برثانیه را انتقال می‌دهد. کانکتورهای معمولی USB-C نیز بین 5 گیگابیت‌برثانیه تا 10 گیگابیت‌برثانیه داده را انتقال می‌دهند. وقتی صحبت از Thunderbolt می‌شود، سرعت انتقال داده این فناوری به 40 گیگابیت‌برثانیه می‌رسد.

تاندربولت مزایای زیادی را برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد، به‌خصوص برای افراد حرفه‌ای که نیاز به انتقال سریع ویدیوهای ProRes به کامپیوتر خود دارند. این فناوری همچنین می‌تواند قدرت بیشتری را ارائه دهد، بنابراین کاربران می‌توانند گوشی خود را در زمان کمتری شارژ کنند.

نظر شما درباره احتمال تجهیز آیفون 15 به پورت USB-C تاندربولت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی