حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرمایه گذاری اپل و سامسونگ در آرم همزمان با عرضه عمومی سهام این شرکت

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، سامسونگ

Arm، شرکت طراحی تراشه متعلق‌به SoftBank، درحال‌ جذب سرمایه‌گذاران بزرگ است. طبق گزارش Nikkei Asia، اپل، سامسونگ، انویدیا و اینتل همگی قصد دارند با سرمایه گذاری در آرم، سهام این شرکت را همزمان با عرضه عمومی در ماه سپتامبر خریداری کنند.

سرمایه گذاری اپل و سامسونگ در آرم

طراح تراشه بریتانیایی نقش مهمی در صنعت فناوری ایفا می‌کند. این شرکت در صدور مجوز طراحی تراشه‌ها به شرکت‌ها تخصص دارد و به غول‌های فناوری جهان اجازه می‌دهد تراشه‌ها را در کارخانه‌های خود تولید کرده و سفارشی‌سازی‌ها را اعمال کنند. برخی از بزرگترین مشتریان Arm شرکت‌هایی هستند که قصد دارند روی آن سرمایه‌گذاری کنند: اپل، سامسونگ، انویدیا و اینتل همگی از معماری آرم در تراشه‌های خود استفاده کرده‌اند.

همان‌طور که توسط Nikkei Asia گزارش شده است، Arm برای کمک به تثبیت قیمت سهام خود، سهام هر شرکت را به ارزش «هر کدام چند درصد» می‌فروشد. آرم سال گذشته پس از شکست قرارداد 40 میلیارد دلاری انویدیا برای خرید این شرکت به‌دلیل «چالش‌های نظارتی مهم»، برنامه‌های خود را برای عرضه عمومی اعلام کرد. در سپتامبر گذشته، رنه هاس، مدیرعامل Arm، در مصاحبه‌ای گفت که تصمیم به ثبت‌نام برای عرضه اولیه سهام (IPO) گرفته است، زیرا این شرکت «شروع به چرخش به سمت بازارهای دیگر»، مانند صدور مجوز طراحی تراشه‌ها برای محصولات رایانش ابری کرده است.

سرمایه گذاری اپل و سامسونگ در آرم

سرمایه گذاری اپل و سامسونگ در آرم

هاس بیان می‌کند: «ما نه‌تنها با توسعه محصولات مختلف، بلکه با پرداختن به آن ازطریق بخش‌های مختلف استراتژی مدل کسب‌وکار، بازار خود را متنوع کرده‌ایم. ما می‌دانستیم که کارمان خوب خواهد شد. تمام نتایج مالی ما اکنون فوق‌العاده هستند و کار فوق‌العاده‌ای که تیم ما روی آن انجام داده، نتیجه کاری است که چند سال پیش انجام شده است.»

در اوایل سال جاری، اینتل اعلام کرد که با Arm برای تولید تراشه‌هایی بر روی فرآیند 18A همکاری خواهد کرد. درهمین‌حال، Qualcomm ،NXP Semiconductors و سایر سازندگان تراشه به‌دنبال چالش آرم ازطریق توسعه شرکت خود برای تولید معماری تراشه رقیب RISC-V هستند.

نظر شما درباره سرمایه گذاری اپل و سامسونگ و سایر برندهای بزرگ در آرم چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی