حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیم کوک از هدست ویژن پرو اپل به‌صورت روزانه استفاده می‌کند

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، چهره ها، واقعیت ترکیبی

گزارش درآمد مالی فصل سوم 2023 اپل که روز گذشته منتشر شد حاوی هیچ شگفتی بزرگی نبود، اما چند نکته جالب در آن وجود داشت. تیم کوک، مدیرعامل اپل، درجریان اعلام گزارش مالی این شرکت بیان کرد که هر روز از هدست ویژن پرو استفاده می‌کند. وی همچنین فاش شد که اکثر آیفون‌ها اکنون ازطریق برنامه ارتقای آیفون، خریدوفروش یا نوعی طرح اقساطی خریداری می‌شوند و این بخشی از راز موفقیت اپل در یک اقتصاد دشوار است.

استفاده روزانه تیم کوک از هدست ویژن پرو

کوک در پاسخ به سؤالی درباره ویژن پرو، از اظهارنظر در مورد انتظارات درآمدی که به‌سبب این هدست عاید اپل می‌شود، خودداری کرد، اما فاش کرد که شخصاً از آن به‌صورت “روزانه” استفاده می‌کند.

«هیجان زیادی پیرامون ویژن پرو وجود دارد. ما از درون هیجان‌زده هستیم. همه کسانی که ازطریق دمو با این دستگاه کار کرده‌اند، شگفت‌زده شده‌اند، چه مطبوعات، چه تحلیلگران یا توسعه‌دهندگان. ما اکنون واحدهایی را به جامعه توسعه‌دهندگان ارسال می‌کنیم تا آن‌ها شروع به کار روی برنامه‌های خود کنند. ما مشتاقانه منتظر عرضه این هدست در اوایل سال آینده هستیم. بنابراین ما نمی‌توانیم بیشتر از این هیجان‌زده باشیم. من روزانه از این محصول استفاده می‌کنم.»

Wamsi Mohan از بانک آمریکا درباره برنامه ارتقای آیفون و پیشنهاد‌ات اپراتورها پرسید. مدیرعامل اپل در پاسخ گفت که اکثر آیفون‌ها درحال‌حاضر از اینطریق در ایالات‌متحده و جاهای دیگر خریداری می‌شوند.

«اکثر آیفون‌ها در این مرحله با استفاده از نوعی برنامه، معامله، اقساط و نوعی تأمین مالی به‌فروش می‌رسند. این حالت‌ها که روی هم رفته بیش از 50 درصد فروش آیفون‌ها را شکل می‌دهد، در بازارهای توسعه‌یافته و نوظهور بسیار متداول است. ما می‌خواهیم کارهای بیشتری انجام دهیم زیرا فکر می‌کنیم واقعاً به کاهش آستانه قیمت برای محصولات ما کمک می‌کند. ما فکر می‌کنیم این یکی از دلایلی است که ترکیب محصول ما در طول دو چرخه اخیر بسیار قوی بوده است.»

استفاده روزانه تیم کوک از هدست ویژن پرو

استفاده روزانه تیم کوک از هدست ویژن پرو

بااین‌حال، کوک از پاسخ به سؤالی در مورد طولانی شدن چرخه ارتقا برای آیفون‌ها امتناع کرد، زیرا مصرف‌کنندگان درحال‌حاضر معمولاً گوشی‌های هوشمند خود را برای 3-4 سال به‌جای 1-2 سال که قبلاً رایج‌تر بود، نگه می‌دارند.

این عدم پاسخ به‌طور مؤثر تأیید می‌کند که چرخه‌های ارتقاء درحال طولانی شدن هستند، زیرا غیرقابل‌تصور است که کوک داده‌های مربوط به این موضوع را نداشته باشد و اگر اخبار خوبی نیز در این زمینه وجود داشت، اون آن را بدون هیچ نگرانی بیان می‌کرد.

تیم کوک در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات کاهش هزینه، گفت که اپل برنامه استخدام کارکنان خود را کند کرده است اما این شرکت همچنان توسعه محصول جدید را در اولویت قرار می‌دهد.

«می‌توانید ببینید که ما به افزایش هزینه‌های تحقیق‌وتوسعه خود سریع‌تر از سایر شرکت‌ها ادامه می‌دهیم و تمرکز ما همچنان بر نوآوری و توسعه محصول است و ما به این رویه ادامه خواهیم داد.»

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی