حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی اپل در فصل سوم 2023 اعلام شد: درآمد 81.8 میلیارد دلاری با وجود کاهش فروش آیفون

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، عملکرد تجاری شرکت ها

در میان نگرانی تحلیلگران پیرامون احتمال کاهش شدید درآمد اپل، این شرکت به‌تازگی گزارش درآمد خود برای فصل سوم مالی 2023 را اعلام کرده است. در این سه‌ماهه، AAPL درآمد 81.79 میلیارد دلاری را گزارش کرده است که نسبت‌به مدل زمان مشابه سال گذشته 1 درصد کاهش یافته و سود هر سهم این شرکت نیز به 1.26 دلار رسیده است. مجموع سود عملیاتی اپل در این سه‌ماهه نیز به 19.88 میلیارد دلار رسیده که نسبت‌به مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش یافته است.

گزارش مالی اپل در فصل سوم 2023

اپل اعلام کرد که اکنون بیش از یک میلیارد مشترک پولی دارد، درحالی‌که پایه دستگاه‌های فعال این شرکت نیز به بالاترین حد خود رسیده است.

با پیروی از الگوی معمول، انتشار درآمد سه‌ماهه سوم سال 2023 اپل با نگاهی به عرضه نسل جدید آیفون‌ها در ماه سپتامبر است. به‌طورکلی، این شرکت شاهد کاهش درآمد آیفون در سه‌ماهه سوم بوده، زیرا مشتریان بیشتری برای خرید جدیدترین مدل آیفون در ماه سپتامبر صبر می‌کنند. ازنظر محصولات جدید معرفی‌شده در سه‌ماهه سوم 2023، اپل مک بوک ایر 15 اینچی، مک استودیو جدید M2 و اولین مک پرو با تراشه اختصاصی خود را عرضه کرده است.

گزارش مالی اپل در فصل سوم 2023

گزارش مالی اپل در فصل سوم 2023

برای این سه‌ماهه، تحلیلگران درآمد 81.69 میلیارد دلاری و سود هر سهم 1.19 دلاری را پیش‌بینی کرده بودند. اپل مطابق معمول دیگر فروش جداگانه را برای هیچ یک از دستگاه‌های خود گزارش نمی‌کند، اما درعوض گزارشی از تقسیم درآمد بر اساس دسته‌بندی محصولات خود ارائه می‌دهد. در اینجا تفکیک کامل برای سه‌ماهه سوم مالی 2023، در مقایسه با برآوردهای تحلیلگران ارائه شده است.

آیفون: 39.67 میلیارد دلار (39.9 میلیارد دلار تخمین زده می‌شد)

کاهش از 40.67 میلیارد دلار سال گذشته

 مک: 6.84 میلیارد دلار (6.6 میلیارد دلار تخمین زده می‌شد)

کاهش از 7.38 میلیارد دلار سال گذشته

 آیپد: 5.79 میلیارد دلار (6.4 میلیارد دلار تخمین زده می‌شد)

کاهش از 7.22 میلیارد دلار سال گذشته

 پوشیدنی، خانه و لوازم جانبی: 8.28 میلیارد دلار (8.4 میلیارد دلار تخمین زده می‌شد)

افزایش از 8.08 میلیارد دلار سال گذشته

 خدمات: 21.21 میلیارد دلار (20.8 میلیارد دلار تخمین زده می‌شد)

افزایش از 19.60 میلیارد دلار سال گذشته

تیم کوک، مدیرعامل اپل، پیرامون گزارش درآمدی این شرکت در سه‌ماهه سوم 2023 چنین گفته است:

«ما خوشحالیم که گزارش کنیم در سه‌ماهه ژوئن رکورد درآمدی بی‌سابقه‌ای در بخش خدمات داشته‌ایم که توسط بیش از 1 میلیارد اشتراک پولی انجام شده است و به‌لطف فروش قوی آیفون شاهد قدرت مستمر در بازارهای نوظهور بوده‌ایم. از آموزش گرفته تا محیط‌زیست، ما همچنان به پیشبرد ارزش‌های خود ادامه می‌دهیم، درحالی‌که از نوآوری‌هایی دفاع می‌کنیم که زندگی مشتریان ما را غنی می‌کند.»

لوکا ماستری، مدیر مالی اپل، نیز اضافه کرد:

«عملکرد تجاری سه‌ماهه ژوئن ما نسبت‌به سه‌ماهه مارس بهبود یافته است و پایه دستگاه‌های فعال نصب‌شده ما در هر بخش جغرافیایی به بالاترین حد خود رسیده است.

 در طول این سه‌ماهه، ما جریان نقدی عملیاتی بسیار قوی 26 میلیارد دلاری ایجاد کردیم، بیش از 24 میلیارد دلار به سهامدارانمان بازگشت دادیم و به سرمایه‌گذاری در برنامه‌های رشد بلندمدت خود ادامه دادیم.»

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی