حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ساخت پنل های OLED سری آیفون ۱۵ توسط سامسونگ آغاز می‌شود

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، نمایشگر

سامسونگ بزرگ ترین سازنده پنل OLED گوشی های هوشمند در جهان است و تقریباً همه برند ها، از جمله اپل، از پنل های آن استفاده می‌کنند. از زمانی که اپل به استفاده از صفحه نمایش های OLED برای آیفون ها روی آورد، سامسونگ دیسپلی، نیاز این کمپانی را تأمین می‌کرد. هم اکنون به نظر می‌رسد که این غول فناوری کره جنوبی، ساخت پنل های OLED سری آیفون ۱۵ را آغاز کرده است.

پنل های OLED سری آیفون ۱۵ تولید شده توسط BOE مشکلاتی دارند

طبق گزارش های منتشر شده، اپل اکنون در مرحله نهایی PVT برای نمایشگر های هر چهار مدل آیفون ۱۵ قرار دارد. این موضوع نشان می‌دهد که سامسونگ دیسپلی به زودی مجوز نهایی ساخت پنل های OLED سری آیفون ۱۵ را دریافت خواهد کرد. این گزارش ادعا می‌کند که سامسونگ دیسپلی تاکنون تنها تامین‌کننده از جمله شرکای اپل است، که موفق به دریافت این مجوز شده. دو تأمین کننده دیگر (یعنی BOE و ال جی دیسپلی) هنوز تأیید اپل را دریافت نکرده اند.

گزارش شده است که شرکت تولید کننده چینی نمایشگر BOE از برنامه عقب مانده است. گفته می‌شود که پنل های تولید شده توسط این کمپانی مشکلاتی دارند. نمایشگر های ساخت BOE در قسمت پانچ هول (که اپل آن را Dynamic Island می‌نامد) دچار مشکل نشت نور هستند. با توجه به این موضوع، انتظار می‌رود که BOE قرارداد تولید پنل‌های نمایشگر آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را نپذیرد. در این صورت، سهم BOE از تولید این صفحات نمایش، به سامسونگ دیسپلی خواهد رسید.

وب‌سایت SamMobile اشاره می‌کند که BOE در حال تلاش برای ساخت پنل های OLED بدون نقص، بر اساس پتنت های Samsung Display است. بنابراین، بعید است که اپل حداقل تا سال آینده هر گونه قرارداد تولید صفحه نمایش را با BOE منعقد کند. گفته می‌شود که دسته اولیه مدل های سری iPhone 15 از نمایشگر های OLED ساخت BOE برخوردار نخواهند بود. قطعاً این یک خبر عالی برای سامسونگ دیسپلی است!

آیفون 15 پرو تعمیر پذیری آسان مشابه آیفون 14 خواهد داشت

نظر شما چیست؟ آیا BOE موفق می‌شود نمایشگر های بدون مشکلی را برای سری آیفون ۱۵ تولید کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی