حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برخلاف انتظارات، گلکسی زد فلیپ 5 از سامسونگ DeX پشتیبانی نمی‌کند

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

نسل جدید گوشی‌های تاشو Galaxy Z Fold 5 و Galaxy Z Flip 5 روز گذشته به‌صورت رسمی معرفی شدند. مدل زد فلیپ با برخی ارتقاهای قابل‌توجه ازجمله نمایشگر کاور بزرگتر، طراحی لولای بهبودیافته که فاصله بین دو نیمه نمایشگر تاشو را از بین می‌برد، تراشه Snapdragon 8 Gen 2 For Galaxy و اندروید 13 با One UI 5.1.1 همراه شده است. بااین‌حال، یک قابلیت موردانتظار که پیش از این گفته می‌شد به گلکسی زد فلیپ 5 اضافه خواهد شد، درنهایت در لیست مشخصات این گوشی دیده نمی‌شود: پشتیبانی از سامسونگ DeX.

عدم پشتیبانی گلکسی زد فلیپ 5 از سامسونگ DeX

موارد گفته شده تقریباً تنها ارتقاهای قابل‌توجهی هستند که گلکسی زد فلیپ 5 نسبت‌به زد فلیپ 4 دریافت می‌کند، بنابراین این گوشی غیر از نمایشگر کاور بزرگتر خود، چیز بیشتری برای ارائه ندارد. همان‌طور که sammobile در رویداد Unpacked متوجه شده است، Z Flip 5 همچنین برخلاف شایعاتی که پیش از این منتشر شده بود، از Samsung DeX نیز پشتیبانی نمی‌کند.

در ماه می، همین وب‌سایت فاش کرد که Z Flip 5 اولین دستگاه از سری فلیپ سامسونگ خواهد بود که از DeX پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال، به‌گفته‌ی منابع مطلع، Galaxy Z Flip 5 درحال‌حاضر از این قابلیت بی‌بهره است.

عدم پشتیبانی گلکسی زد فلیپ 5 از سامسونگ DeX

عدم پشتیبانی گلکسی زد فلیپ 5 از سامسونگ DeX

سامسونگ به‌سادگی تصمیم به لغو برنامه‌های خود برای اضافه کردن پشتیبانی DeX به گلکسی زد فلیپ 5 بدون ارائه هیچ دلیلی گرفته است. آیا سامسونگ می‌تواند بعدها نظر خود را تغییر داده و این ویژگی را با به‌روزرسانی نرم‌افزاری اضافه کند؟ این امکان وجود دارد، اما درحال‌حاضر، کسانی که گلکسی زد فلیپ 5 را خریداری می‌کنند باید به‌خاطر داشته باشند که این گوشی از DeX پشتیبانی نمی‌کند و تاکنون هیچ صحبتی در مورد اضافه‌شدن آن در آینده نیز نشده است.

ناامیدکننده است که در سه سال پس از عرضه اولین Flip، سامسونگ DeX هنوز برای این گوشی موجود نیست و این‌طور نیست که گوشی‌های هوشمند گلکسی زد فلیپ قادر به اجرای DeX نباشند. هر مدل از این گوشی در زمان معرفی از آخرین تراشه اسنپدراگون استفاده می‌کرد و این در مورد گلکسی زد فلیپ 5 نیز صدق می‌کند، اما سامسونگ همچنان به‌طور عمدی قابلیت‌های نرم‌افزار روی آن‌ها را محدود می‌کند.

شاید استدلال سامسونگ این باشد که گوشی‌های سری گلکسی زد فلیپ به‌دلیل طراحی فشرده‌شان، نمی‌توانند گرمای تولیدشده با استفاده از DeX را تحمل کنند یا این شرکت از کاربران می‌خواهد برای دریافت این قابلیت گوشی‌های گران‌تر Galaxy Z Fold را بخرند. شاید سامسونگ DeX را برای Galaxy Z Flip 6 ارائه کند تا لیست ویژگی‌های جدید مدل بعدی را تکمیل کند. دلایل سامسونگ هر چه که باشد، امیدواریم این شرکت در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

دیدگاه شما درباره عدم پشتیبانی گلکسی Z Flip 5 از سامسونگ DeX چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی