حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شایعه تصاحب دیزنی توسط اپل به‌دنبال اقدامات اخیر مدیرعامل Disney بار دیگر رونق گرفت

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

باب ایگر، مدیرعامل دیزنی، ظاهراً قصد دارد این شرکت را به اپل بفروشد. این شایعه اولین بار توسط بلومبرگ گزارش شد و موجی از شوک را در صنعت سرگرمی ایجاد کرد. دیزنی بزرگترین شرکت سرگرمی جهان به‌شمار می‌رود و صاحب برندهای مشهوری مانند مارول، پیکسار، فاکس قرن بیستم و لوکاس‌فیلم است. بااین‌حال، این خریدها دیزنی را با انبوهی از بدهی‌ها فلج کرد، به‌ویژه خرید 71 میلیارد دلاری Fox Assets در سال 2018. حضور باب ایگر در رویداد WWDC 2023 و نقش پررنگ دیزنی در ارائه محتوای روز عرضه هدست Vision Pro اپل، شایعه تصاحب بزرگترین شرکت سرگرمی توسط بزرگترین کمپانی فناوری را بیش از پیش به واقعیت نزدیکتر می‌کند.

تصاحب دیزنی توسط اپل

دیزنی اخیراً با از دست دادن 4 میلیون مشترک سرویس +Disney و ضرر هنگفت احتمالی در سه‌ماهه سوم 2023، دچار مشکل شده است. اعتصاب بازیگران و نویسندگان هالیوودی برای بازگرداندن تماشاگران به سالن‌های سینما نیز کمکی به این موضوع نمی‌کند.

باب ایگر با خرید Marvel ،Pixar و Fox Assets، به دیزنی کمک کرد تا به صدر صنعت سرگرمی صعود کند. بااین‌حال، او در سال 2020 سمت خود را باب چاپک منتقل کرد. پس از نتایج ناامیدکننده با چاپک در رأس این شرکت، دیزنی دوباره باب ایگر را به‌عنوان مدیرعامل خود در نوامبر 2022 منصوب کرد.

درحالی‌که باب ایگر گفت که فقط برای دو سال در این کمپانی می‌ماند، اخیراً قراردادش را دو سال دیگر نیز تمدید کرده و این کار به او سه سال فرصت داد تا مشکلاتی را که دیزنی با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند، برطرف سازد. به‌نظر می‌رسد همکاری دیزنی و اپل برای ویژن پرو به‌منظور ارائه سرویس +Disney روی این هدست در روز عرضه، گامی در این مسیر باشد.

تصاحب دیزنی توسط اپل

تصاحب دیزنی توسط اپل

بااین‌حال، اکنون به‌نظر می‌رسد که باب ایگر ممکن است دیزنی را به‌طور کامل به اپل بفروشد و به غول فناوری کوپرتینویی کنترل کاملی بر محتوای بزرگترین شرکت سرگرمی بدهد. این شایعه پس از آن رونق می‌گیرد که ایگر فروش دارایی‌های تلویزیون دیزنی ازجمله شبکه ABC ،ESPN ،Hulu و غیره را اعلام کرد.

اگر این معامله اتفاق بیفتد، می‌تواند به یکی از بزرگترین معاملات تاریخ ادغام دو شرکت تبدیل شود. این امر به دیزنی امکان دسترسی به منابع اپل مانند سرویس +Apple TV را می‌دهد که در بازارهای دیگر مانند چین نیز فعال است. این اقدام همچنین به کسب‌وکار فرسایشی استریم دیزنی نیز کمک می‌کند تا سریع‌تر بهبود یابد. از سوی دیگر، به‌نظر می‌رسد تحلیلگران صنعت فکر می‌کنند که این خبر در این مرحله صرفاً یک شایعه است، اما در محدوده احتمال نیز قرار می‌گیرد. در ادامه، باید منتظر ماند و دید که آیا یکی از بزرگترین معاملات تاریخ درنهایت به سرانجام می‌رسد یا خیر.

نظر شما درباره تصاحب دیزنی توسط اپل و تأثیر این حرکت بر صنعت سرگرمی و تکنولوژی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی