حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش گوشی هوشمند در فصل دوم 2023: کاهش تقاضای کلی اما رشد استقبال از پرچمداران

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | تحلیل بازار

هفته گذشته IDC از کاهش فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم سال جاری خبر داد. اکنون طبق آخرین گزارش مؤسسه آماری تحقیقاتی canalys و همچنین Counterpoint Research، آمار فروش گوشی های هوشمند در فصل دوم سال 2023 (دوره زمانی آوریل تا ژوئن) برای هشتمین سه‌ماهه متوالی به‌صورت سالانه در سطح جهانی کاهش یافته، اما در همین زمان استقبال خریداران از گوشی‌های پرچمدار با رشد مواجه بوده است.

آمار فروش گوشی هوشمند در فصل دوم 2023

طبق داده‌های جدید، تمامی بازارها کاهش فروش گوشی‌های هوشمند را تجربه کرده‌اند. بااین‌حال، بیشترین کاهش در کشورهای توسعه‌یافته مانند ایالات‌متحده، اروپای غربی و ژاپن با کاهش دو رقمی بوده است. در مقابل، چین، هند، خاورمیانه و آفریقا کاهش کمتری در فروش ثبت کرده‌اند. دلیل  عمده کاهش فروش گوشی‌های هوشمند نیز به چرخه‌های جایگزینی طولانی‌تر گوشی‌های قدیمی از سوی کاربران و همگرایی نوآوری و تقاضای فزاینده برای دستگاه‌های تعمیرشده نسبت داده می‌شود.

آمار فروش گوشی هوشمند در فصل دوم 2023

آمار فروش گوشی هوشمند در فصل دوم 2023

طبق این داده‌ها، تمامی تولیدکنندگان گوشی هوشمند رشد منفی سال‌به‌سال را ثبت کرده‌اند. ویوو 17 درصد کاهش فروش را تجربه کرده و شیائومی و سامسونگ نیز با 12 درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. اپل و اوپو به‌ترتیب با 2 و 3 درصد، کمترین افت فروش را داشته‌اند.

در سه‌ماهه دوم سال 2023، سامسونگ با 22 درصد سهم در بازار پیشتاز بوده و پس از آن اپل با سهم 17 درصدی قرار دارد. شیائومی با 12 درصد سهم بازار در رتبه سوم این فهرست جای گرفته، درحالی‌که اوپو و ویوو در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند. این گزارش می‌افزاید که سامسونگ از عملکرد قوی سری گلکسی A خود در سطح جهانی سود می‌برد درحالی‌که شیائومی به‌دنبال رشد در بازارهای دیگر فراتر از چین و هند بوده است.

اگرچه فروش جهانی گوشی‌های هوشمند برای هشتمین سه‌ماهه متوالی کاهش یافته، اما یک نقطه عطف نیز در این میان وجود دارد. در بخش پریمیوم (قیمت بالای 600 دلار) به‌دلیل کاربرانی که به‌دنبال برترین تجربه خود هستند، این بخش رشد فروش کلی را ثبت کرده است به‌طوری‌که نزدیک به 20 درصد از مجموع آمار گوشی‌های هوشمند در این دسته فروخته شده است. اپل بر روی این بخش سرمایه‌گذاری کرده و رشد سالانه 50 درصدی را در هند به ثبت رسانده است.

Counterpoint خاطرنشان می‌کند که بازار در سه‌ماهه آینده به‌دلیل سطح موجودی سالم، مدل‌های جدیدتر و ارتقاء مصرف‌کننده، رشد فروش کلی را تجربه خواهد کرد.

نظر شما درباره آمار فروش گوشی هوشمند در فصل دوم 2023 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی