حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پرفروش ترین گوشی پرچمدار در فصل اول 2023 کدام مدل بوده است؟

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون، تحلیل بازار

صنعت گوشی‌های هوشمند درحال‌حاضر ازنظر مجموع فروش با افت دو رقمی نسبت‌به یک سال گذشته مواجه شده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که بخش تلفن‌های رده‌بالا (500 دلار یا بالاتر)، نرخ این روند را کاهش داده‌اند. مؤسسه آماری Canalys اخیرا لیست پرفروش ترین گوشی های پرچمدار در فصل اول 2023 را منتشر کرده است که نشان می‌دهد درمیان 15 مدل با بالاترین محبوبیت، 13 دستگاه متعلق‌به اپل و سامسونگ بوده و چهار رتبه برتر نیز کاملاً در اختیار آیفون است.

پرفروش ترین گوشی پرچمدار در فصل اول 2023

شرکت آمار و تحقیقات Canalys اخیرا لیستی از پرفروش ترین مدل‌های پرچمدار منتشر کرده است که نشان می‌دهد بخش رده‌بالا برخلاف روند کلی کاهنده فروش گوشی‌های هوشمند، نسبت‌به سال گذشته 4.7 درصد رشد داشته است. این شرکت همچنین فهرستی از 15 گوشی رده‌بالای محبوب را بر اساس میزان فروش ارائه کرده است.

در این‌میان، آیفون‌های اپل به‌طور پیش‌بینی‌شده رتبه‌های برتر را به خود اختصاص داده‌اند و آیفون 14 پرو مکس، آیفون 14 پرو، آیفون 14 و آیفون 13 به‌ترتیب در رتبه‌های اول، دوم، سوم و چهارم قرار گرفته‌اند. اگر از گلکسی اس 23 اولترا در رتبه پنج چشم‌پوشی کنیم، در این‌صورت آیفون 14 پلاس (ششم) و آیفون 12 (هشتم) نیز سهم اپل را درمیان محبوب‌ترین‌ها تکمیل می‌کنند.

پرفروش ترین گوشی پرچمدار در فصل اول 2023

پرفروش ترین گوشی پرچمدار در فصل اول 2023

علاوه‌بر اپل، نام نماینده‌ای از سوی سامسونگ نیز به‌کررات به‌چشم می‌خورد و این شرکت شش دستگاه را به‌خود اختصاص داده است. مهم‌تر از همه، گلکسی اس 23 اولترا در جایگاه پنجم قرار گرفته و همان‌طور که گفته شد، آیفون 14 پلاس را پشت سر می‌گذارد. یکی دیگر از محصولات قابل‌توجه غول کره‌ای، گوشی تاشو گلکسی فلیپ 4 است که به‌عنوان تنها نماینده دستگاه‌های تاشو در این لیست، در جایگاه دهم، بالاتر از نسل سوم آیفون SE اپل قرار گرفته است. گلکسی اس 23 (هفتم)، گلکسی اس 23 پلاس (نهم)، گلکسی اس 22 (دوازدهم) و گلکسی اس 21 FE (هفتم) نیز لیست گوشی‌های پرچمدار محبوب سامسونگ را تکمیل می‌کنند.

درنهایت، شیائومی 13 (سیزدهم) و هواوی میت 50 (چهاردهم) تنها گوشی‌های غیر اپل یا سامسونگ در این لیست هستند.

انتظار می‌رود آمار فروش گوشی‌های پرچمدار در فصل دوم 2023 نیز به‌دلیل عدم عرضه دستگاه جدیدی از سوی دو برند اصلی کماکان به‌همین‌منوال باقی بماند. با فصل سوم و عرضه مدل‌های جدید تاشو سامسونگ و سری آیفون 15 اپل، این لیست تغییرات قابل‌توجهی را به خود خواهد دید.

نظر شما درباره پرفروش ترین گوشی پرچمدار در فصل اول 2023 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی