حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ پیش‌بینی درآمد فصل دوم 2023 خود را منتشر کرد: افت 96 درصدی سود نسبت‌به سال قبل

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها

سامسونگ روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. در طول سال گذشته، تجارت بخش تراشه این شرکت درمیان مشکلات اقتصادی جهانی، رکود گسترده‌ای را تجربه کرده است. ازآنجایی‌که بیشتر سود سامسونگ معمولاً از تجارت تولید تراشه حاصل می‌شود، ضربه سختی به این شرکت وارد شده است. سامسونگ به‌تازگی برآورد خود از درآمد فصل دوم سال 2023 را منتشر کرده است و همه‌چیز برای این شرکت نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد.

درآمد فصل دوم 2023 سامسونگ

سامسونگ انتظار دارد فروش سه‌ماهه دوم سال 2023 این شرکت حدود 60 تریلیون KRW (حدود 45.91 میلیارد دلار) باشد، درحالی‌که سود عملیاتی آن در حدود 0.6 تریلیون KRW (حدود 459 میلیون دلار) خواهد بود. این کاهش چشمگیر 95.74 درصدی سود در مقایسه با سال قبل (سه‌ماهه دوم 2022) است، درحالی‌که فروش نیز نسبت‌به سال قبل 22.28 درصد کاهش یافته است. این دومین سه‌ماهه متوالی است که این شرکت ارقام نگران‌کننده‌ای را گزارش می‌کند. حتی سود سه‌ماهه اول 2023 نسبت‌به سه‌ماهه اول 2022 نیز 96 درصد کاهش یافته است.

درحالی‌که سامسونگ آمار کامل و نهایی خود را هنوز اعلام نکرده است، تحلیلگران ادعا می‌کنند که عملکرد ضعیف به بخش تراشه نسبت داده می‌شود. انتظار می‌رود این بخش تا 4 تریلیون KRW (3.06 میلیارد دلار) ضرر داشته باشد. مشتریان این شرکت، تراشه‌های حافظه کافی برای سرورهای ابری و ماشین‌های محاسباتی با کارایی بالا را نمی‌خرند. سامسونگ در اوایل سال جاری اعلام کرد که انتظار دارد این رویه در طول سال نیز ادامه یابد.

درآمد فصل دوم 2023 سامسونگ

درآمد فصل دوم 2023 سامسونگ

اگرچه به‌نظر می‌رسد بخش گوشی‌های هوشمند این شرکت عملکرد خوبی داشته است. سری گلکسی S23 فروش بسیار خوبی در سراسر جهان داشته و در برخی کشورها، گوشی‌های رده‌بالای این شرکت که در اوایل سال جاری رونمایی شدند، 1.6 تا 1.7 برابر بیشتر از مدل قبلی خود در مدت مشابه یک ماهه فروختند. حتی در بخش لوازم‌خانگی و تلویزیون نیز، غول کره‌ای شاهد رقابت سختی است و می‌خواهد در این بخش‌ها سود خود را بهبود ببخشد.

نظر شما درباره درآمد پیش‌بینی درآمد فصل دوم سال 2023 سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی